۲۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵

سوئیس توافقنامه‌ تسهیل روادید برای شهروندان روسیه را تعلیق کرد

سوئیس توافقنامه‌ تسهیل روادید برای شهروندان روسیه را تعلیق کرد

دولت سوئیس از تعلیق کامل توافقنامه‌ تسهیل صدور روادید برای شهروندان روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، دولت سوئیس با صدور بیانیه ای اعلام کرد که توافقنامه‌ ای را که قوانین صدور روادید برای شهروندان روسیه را تسهیل می‌کند را تعلیق کرده است.

به گزارش رویترز، دولت سوئیس امروز جمعه تصمیم گرفت توافقنامه ای که قوانین صدور روادید برای شهروندان روسیه را تسهیل می کند را به حالت تعلیق درآورد.

این بیانیه در ادامه اضافه کرد که قوانین جدید، صدور روادید سوئیس برای روس ها را با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت خواهد داد.

شورای اروپا پیشتر و در تازه ترین اقدام ضدروسی خود، روند صدور روادید برای شهروندان این کشور را با محدودیت های بیشتری همراه کرد.

شورای اتحادیه اروپا جمعه گذشته و در راستای بسط تحریم های ضد روسیه به بهانه جنگ در اوکراین، تعلیق کامل تسهیلات صدور روادید با روسیه را به تصویب رساند.

بنا به اعلام شورای اروپا، در نتیجه تعلیق تسهیلات رواید با روسیه، هزینه درخواست روادید برای شهروندان روس از ۳۵ یورو به ۸۰ یورو افزایش خواهد یافت. همچنین برای صدور روادید، مدارک بیشتری مورد نیاز خواهد بود. همچنین بررسی درخواست صدور روادید برای شهروندان روس از این پس نسبت به گذشته، فرایند زمان بری خواهد بود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود: تعلیق توافق تسهیل روادید اتحادیه اروپا با روسیه بر اروپایی ها نیز تأثیر می گذارد، این یک تصمیم مضحک و ادامه تصمیماتی بی اساس است.

کد خبر 5591165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha