۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۲۷

پوتین: تحریم‌ها به کشورهای ضعیف و غرب ضربه می‌زند

پوتین: تحریم‌ها به کشورهای ضعیف و غرب ضربه می‌زند

رئیس‌جمهور روسیه بار دیگر تأکید کرد: جهان به سوی نظم چندقطبی در حرکت است، اما کشورهایی که به دنبال حفظ سلطه و سیطره خود بر جهان‌اند، مخالف نظم جدید هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز سه‌شنبه در جمع سفرای جدید کشورهای خارجی که تازه به مسکو آمده‌اند گفت جهان در حال تغییر به سوی نظام چندقطبی است و این موضوع به مهمترین موضوع توسعه بدل می‌شود.

وی دراین‌باره افزود: تنها کشورهایی مخالف این تغییر در جهان هستند که می‌خواهند همچنان سیطره و سلطه خود بر جهان را حفظ کنند.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت: کشورهای ضعیف ضربه‌های شدیدی از سیاست‌های سلطه‌گرانه و تحریم‌های کشورهای غربی متحمل شده‌اند. تحریم‌های غرب موانعی بر صادرات غلات، انرژی و کودهای شیمایی ایجاد کرده‌اند و تأثیری بسیار منفی بر کشورهای ضعیف و در حال توسعه دارند.

پوتین با اشاره به افزایش قیمت‌های برق و گاز در کشورهای اروپایی افزود: خود غرب نیز از تحریم‌هایی که اعمال کرده، ضربه می‌خورد.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال گسترده تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی علیه مسکو اعمال کردند که اکنون نتیجه عکس داده و این تحریم‌ها موجب افزایش تورم و قیمت‌های انرژی در اروپا شده و بسیاری از دولت‌های اروپایی را به اتخاذ اقدامات و تدابیر احتیاطی سوق داده است.

در روزهای گذشته مردم اتریش، فرانسه و مولداوی به خیابان‌ها آمدند و به علت افزایش جهشی قیمت‌های انرژی خواستار استعفای مقامات دولتی شدند. دو هفته پیش نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از مردم جمهوری چک به خیابان‌های پایتخت این کشور آمدند و اعلام کردند که دولت این کشور تا ۲۵ سپتامبر (۵ روز دیگر) فرصت دارد تا استعفا دهد.

معترضان همچنین از دولت جمهوری چک خواستند که بی‌طرفی نظامیِ جمهوری چک در جنگ اوکراین را اعلام کند. اتحادیه اروپا را دور بزند و گفت‌وگوهای مستقیم با روسیه درباره واردات گاز را آغاز کند. تظاهرکنندگان در اعتراض به حمایت دولت از ارتش اوکراین شعار دادند که «این جنگ ما نیست، ما نمی‌خواهیم به خاطر اوکراین یخ بزنیم و از گرسنگی بمیریم». جمهوری چک عضو اتحادیه اروپا و سازمان ناتو است.

کد خبر 5594069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha