۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۴۷

رئیس جمهور فرانسه:

جنگ در اوکراین می‌تواند به جنگ‌های دیگر منجر شود

جنگ در اوکراین می‌تواند به جنگ‌های دیگر منجر شود

رئیس جمهور فرانسه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به ایراد سخنرانی پرداخت.

ماکرون در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت از آن جا که رهبران جهان در این نشست درباره فهرست بلندبالایی از مسائل جهانی اظهار نظر می‌کنند، بنابراین هیچ کشوری نباید نسبت به جنگ در اوکراین بی تفاوت باشد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه این سخنان را روز سه شنبه به وقت نیویورک در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام و در ادامه ادعا کرد: اقدام تجاوزکارانه روسیه صلح را تضعیف می‌کند و کشورهای بی طرف را درگیر خواهد کرد. جنگ در اوکراین ممکن است به جنگ‌های دیگر منجر شود.

سخنان رئیس جمهور فرانسه در مجمع عمومی سازمان ملل یکی از شدیدترین اظهارات او علیه حمله روسیه به اوکراین به شمار می‌رود، تا آن جا که او حتی جنگ روسیه در اوکراین را بازگشت به امپریالیسم توصیف کرد.

ماکرون در ادامه افزود: در ۲۴ فوریه سال جاری، روسیه، عضو دائم شورای امنیت، با تهاجم و الحاق بخش‌هایی از اوکراین، امنیت جمعی ما را شکست. این اقدام عمداً منشور ملل متحد و اصل برابری حاکمیتی کشورها را نقض کرده است.

وی افزود: این جنگی که روسیه به راه انداخت، اصل سازمان ملل را زیر سوال می‌برد و باعث تضعیف نظم و صلح جهانی شد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین مواضع کشورهایی که در جنگ اوکراین «بی‌طرف» مانده‌اند را رد کرد و گفت: آنها اشتباه می‌کنند. آنها یک اشتباه تاریخی مرتکب می‌شوند. ماکرون در این ارتباط افزود: کسانی که امروز سکوت می‌کنند، به نوعی با آرمان امپریالیسم جدید همدست هستند.

در ادامه این سخنرانی، ماکرون همچنین نسبت به تأثیر امواج درگیری در اوکراین هشدار داد و گفت که روسیه تصمیم گرفته است راه را برای دیگر جنگ‌های الحاق سرزمینی در اروپای امروز و شاید فردای آسیا یا آفریقا هموار کند.

در پایان ماکرون از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به گونه‌ای عمل کنند که روسیه مسیر جنگ را دنبال نکند و با ارزیابی هزینه جنگ؛ به این اقدام تجاوزکارانه در اوکراین پایان دهد.

دفتر رئیس جمهوری فرانسه پیش از سخنرانی ماکرون اعلام کرده بود که انتظار می‌رود ماکرون با همتایان خود در مورد اصطکاک احتمالی بین کشورها بر سر جنگ در اوکراین و در مورد مسائل مربوط به انرژی، تأمین مواد غذایی و اطلاعات نادرست گفتگو کند.

کد خبر 5594391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      0 0
      ترسوها