۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲

کنسرت نمایش «غلامان قمر» در قزوین به روی صحنه می‌رود

کنسرت نمایش «غلامان قمر» در قزوین به روی صحنه می‌رود

قزوین- کارگردان کنسرت نمایش «غلامان قمر» گفت: این نمایش یک روضه هنری است که برای اولین بار با شکلی متفاوت در استان قزوین به نمایش در خواهد آمد.

حسین علیجانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص کنسرت نمایش «غلامان قمر» اظهار کرد: کنسرت نمایش غلامان قمر برگرفته از کتاب قصه کربلا نوشته آقای مهدی قزلی است.

وی ادامه داد: کتاب قصه کربلا در ده فصل وقایع حرکت نهضت امام حسین (ع) را بازگو می‌کند و نوع تحریر کتاب به نحوی است که برای مخاطب روز جامعه بدون حاشیه و یا سخت خوانی کتب قدیمی نوشته شده است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه کنسرت نمایش غلامان قمر وامدار سه فصل عاشقی، علمدار و صبر است گفت: در بخش اول این نمایش به نحوه خروج سیدالشهدا علیه السلام از مکه خطبه خوانی و گفتگوی ایشان با محمد حنفیه پرداخته می‌شود.

علیجانی بیان کرد: بخش بعدی به گفت و گوی امام حسین علیه السلام و حضرت عباس پیش از شهادت حضرت عباس می‌پردازد و در بخش سوم شاهد یک گفت و گوی درونی از حضرت زینب (س) پیش از برخواستن و خطبه خواندن در قصر یزید است.

وی عنوان کرد: بازآفرینی و تبدیل متن کتاب به نمایشنامه در مرحله‌های اولیه انجام شد و برگزاری کنسرت نمایش به این شکل برای اولین بار در قزوین برگزار می‌گردد.

طراح و کارگران کنسرت نمایش غلامان قمر توضیح داد: از گروه موسیقی و کر با بهره از قطعات معروفی نظیر شیعیان دیگر هوای کربلا دارد حسین، امشبی را شه دین در حرمش مهمان است، زینب زینب و… در این نمایش استفاده شده است تا مخاطب بتواند هر چه بهتر با نمایش همراه شود و سرپرستی گروه موسیقی نیز با فرامرز نصیری بوده است.

علیجانی یادآور شد: برای اجرای این نمایش از هنرمندان حرفه‌ای تئاتر و موسیقی استان قزوین بهره برده‌ایم و این کنسرت نمایش یک حرکت حرفه‌ای آئینی و یک مدل از روضه هنری محیطی است که تلاش کرده این در بهترین شکل ممکن آن را ارائه دهیم.

وی گفت: این نمایش در سه شب از یکم تا سوم مهرماه ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در سرای بهشتیان سعدالسلطنه قزوین برگزار می‌شود.

کد خبر 5594847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha