۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۸:۴۸

با صدور بیانیه؛

اهالی فرهنگ و هنر استان بوشهر اغتشاشات اخیر را محکوم کردند

اهالی فرهنگ و هنر استان بوشهر اغتشاشات اخیر را محکوم کردند

بوشهر- تعدادی از هنرمندان، ادیبان و اهل قلم استان بوشهر در محکومیت حوادث اخیر بیانیه صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، در این بیانیه آمده است: آنچه که در روزهای گذشته در نقاطی از میهن عزیزمان روی داد و آشوب آفرینی‌هایی را موجب شد، نشان داد که عمق تحرکّات مذکور، فراتر از تأسف و تظلم خواهی درگذشت تلخ دختر جوان هم‌میهن‌مان است، این درگذشت بهانه‌ای شد برای رخ دادن جنایاتی که در تاریخ وطن عزیزمان کمتر رخ داده بود.

هتک حرمت قرآن کریم و مساجد و بیرق و نشانه‌های سیدالشهدا (ع)، به آتش کشیدن و بریدن گلوی مأموران نیروی انتظامی و هتک حرمت و کشیدن ناجوانمردانه چادر و روسری از سر دختران و بانوان در این جریانات و توهین‌های تلخ نشان داد که عمق کینه دشمنان از اسلام و نظام اسلامی نه از برای تأسف برای دختران نیک سیرت و بزرگمنش سرزمین ماست که از برای عداوت با توانمندی‌های نظام عزیزمان است.

در این بیانیه آمده است: برنامه‌ریزان این اغتشاش‌ها از هر چه که موفقیت نظام اسلامی است در آتش حقد و حسد می‌سوزند و از آنجایی که از فرهنگ ایثار و مقاومت که عامل پیشران انقلاب اسلامی در این سال‌ها بوده، بغض و کینه‌ای عمیق در دل دارند، به تصاویر و نمادهای شهدای عظیم الشان و به ویژه قهرمان ملی ایران زمین، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز جسارت‌ها ورزیدند.

نویسندگان این بیانیه تصریح کرده‌اند: بوشهر به عنوان سرزمین مقاومت همانگونه که استعمار بریتانیا را در تهاجم سه‌گانه اش به این دیار، از این سرزمین بیرون کرد و رؤیای تسخیر خاکش را ناکام ساخت، این بار نیز با دل سپردن به فرامین مقام معظم رهبری و وفاداری به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی که یادگار خون شهیدان ایران و بیش از دو هزار و دویست شهید این استان است، اجازه نخواهد داد که دشمن بتواند روایت فریبکارانه‌ای دیگر را از وضعیت امروز سرزمین‌مان به عنوان روایت اصلی به باور برساند.

ما هنرمندان و ادیبان دیار مقاومت و پایداری در استان بوشهر که در طول تاریخ نشان داده‌ایم که با آثار هنری خود، راویت‌گر حماسه‌های پنج قرن مقاومت در برابر استعمار و استکبار بوده‌ایم، خوب درک می‌کنیم که دشمنان از چه کینه دارند و چه در سردارند. هنوز جای گلوله‌های دشمنان بر درب منزل سردار شهید رئیس‌علی دلواری در این دیار باقی است و هنوز صدای فریادهای نادر مهدوی و بیژن گرد در خلیج فارس بر سر آمریکایی‌ها به گوش می‌رسد.
این پیشینه به ما یادآور است که دشمن برای اجرای نقشه‌های شوم خویش برای چندپارگی و تضعیف میهن عزیزمان کوتاه نخواهد آمد.

از همه نهادهای انتظامی، امنیتی و بسیج مردمی که با سپر کردن جان خویش، هوشمندانه و شبانه روزی، برای نقش بر آب کردن نقشه‌های شوم معاندین این سرزمین در تلاش هستند، تقدیر کرده و به مسئولین و مدیران محترم هم یادآور می‌شویم که همانگونه که در گام دوم انقلاب تاکید شده است، با تلاش شبانه روزی و برنامه محور و مخلصانه خود راه‌ها را برای امیدوار ساختن دشمن مسدود سازند.
دشمنی که برای نابودی مرزها و ظرفیت‌های عظیم میهن اسلامی این بار در فرایندی پیچیده با تمام قوا در یک جنگ ترکیبی برای رسیدن به اهداف شومش در تلاش و تکاپوی بی وقفه است.

ما ضمن محکوم کردن تبدیل اعتراض‌های منطقی به آشوب و اغتشاش آفرینی‌های وحشت آفرین، از همه آحاد و اقشار هوشیار جامعه عزیزمان دعوت می‌کنیم تا در فضایی مسالمت‌آمیز همراه با آرامش و اخلاق گرایی با یکدیگر سخن بگویند و متناسب با شخصیت والای فرهنگ ایرانیان مسلمان تمدن آفرین، به دور از هر گونه تحرکاتی که مورد سو استفاده دشمنان این آب و خاک قرار گیرد در پی رفع موانع و مشکلات و بن بست‌ها بکوشند.

ما هنرمندان و اهالی قلم استان بوشهر با اتکا به فرهنگ، هنر و تاریخ درخشان این منطقه از میهن اسلامی مان، تلاش دوچندان خواهیم کرد که با خلق آثار هنری، ادبی و فرهنگی در زمانه‌ای که دشمنان با غبارآفرینی و تردید افکنی در پی سستی در پیشرفت و حرکت روبه جلوی انقلاب اسلامی هستند، صلابت و حقانیت و امیدواری به آینده ایران سربلند را ترسیم کنیم.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: حفظ جمهوری اسلامی که حاصل مجاهدت و ازخودگذشتگی اقشار گوناگون مردم، اندیشمندان و هنرمندان این کهن‌سرزمین است را بر خود واجب می‌دانیم و تا پای جان این درخت تناور و مبارک را پاس می‌داریم. یقین داریم که مثل همیشه بدخواهانی که خواب پریشان تجزیه این کهن‌بوم و بر را در سر می‌پرورانند، با پاسخ محکم غیورمردان و شیرزنان این سرزمین روبه‌رو خواهند شد.

کد خبر 5610499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha