۳ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۳۵

مسکو: ناتو به خطوط رویارویی مستقیم با روسیه نزدیک می شود

مسکو: ناتو به خطوط رویارویی مستقیم با روسیه نزدیک می شود

یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت که ناتو با تسلیح اوکراین به خطوط درگیری مستقیم با روسیه نزدیک می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «کنستانتین فورونتسوف» نایب رئیس کمیته نظارت بر تسلیحات در وزارت امور خارجه روسیه گفت که ناتو با تجهیز اوکراین به سلاح‌های نظامی، به خطوط رویارویی مستقیم با روسیه نزدیک می‌شود.

بر اساس این گزارش، این مقام روس افزود که حمایت از کی یف و تجهیز آن به سلاح نه تنها احتمال درگیری مستقیم با روسیه را بیشتر می‌کند بلکه زمان درگیری را هم طولانی‌تر می‌کند و به کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان منجر می‌شود.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین هم پیش از این گفته بود که دخالت ناتو در اوکراین روسیه را از تحقق اهدافش منصرف نخواهد کرد.

نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز طی نشست این شورا گفت که این ناتو است که به صورت عملی در حال جنگ با روسیه است.

وی همچنین افزود که ناتو و مشخصاً ایالات متحده آمریکا بسیاری از فرصت‌های گفتگو و دستیابی به راهکار مسالمت آمیز برای بحران اوکراین را از بین بردند.

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو در واکنش به اقدامات غیردوستانه بروکسل، نمایندگان بیشتری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به روسیه ممنوع الورود کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه آمده است که به دلیل اقدامات بروکسل، مسکو لیست مقامات اروپایی ممنوع الورود به روسیه را گسترش داده است.

بیانیه وزارت خارجه روسیه در این خصوص اضافه کرد که مسکو با تحریم‌های اعمالی امروز، «ساختارهای اروپایی تأمین کننده تسلیحات کی یف را تحریم کردیم».

کد خبر 5617130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      5 0
      روسیه بایستی آلمان رو با هزاران بمب اتمی مافوق صوت مورد حمله قرار دهد. یک آلمانی خوب یک آلمانی مرده هست
      • حسین RU ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
        0 0
        نه برادر عزیز،مایه این همه فتنه اول انگلیس هست،شک نکن اگر درگیری به مرحله بالا برسد،انگلیس سیلی محکمی می خورد،مخصوصا که روس‌ها بعد از تحقیقات فهمیده اند که انگلیسی‌ها لوله های گاز نورد استریم را منفجر کرده است
    • مجید IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
      0 0
      روسیه اگه میتونست از پس همون اوکراین یه وجبی بر میومد!!به دست و پای ایران نمیافتاد که پهباد بگیره!!!