۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳

تأکید آمریکا بر ضرورت حفظ کانال های ارتباطی با چین و واکنش پکن

تأکید آمریکا بر ضرورت حفظ کانال های ارتباطی با چین و واکنش پکن

بلینکن در تماس تلفنی با همتای چینی،بر ضرورت باز نگه داشتن کانال های ارتباطی بین واشنگتن- پکن و مدیریت مسئولانه روابط دوجانبه تأکید کرد و چین نیز توقف سیاست سرکوب و مهار آمریکا را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» در گفتگوی تلفنی با «وانگ یی» همتای چینی خود بر لزوم باز نگه داشتن کانال‌های ارتباطی بین دو کشور تأکید کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص این رایزنی تلفنی گفت: آنتونی بلینکن در گفتگوی تلفنی با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین بر لزوم باز نگه داشتن کانال‌های ارتباطی و مدیریت مسئولانه روابط ایالات متحده آمریکا و چین تأکید کرد.

وی همچنین افزود که در گفتگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و چین، بحران اوکراین و عملیات ویژه روسیه در این کشور و تأثیر آن بر امنیت و ثبات اقتصادی جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این در حالی است که وزیر امور خارجه چین پس از این گفتگوی تلفنی و در واکنش به سخنان بلینکن اظهار داشت: آمریکا باید سیاست مهار و سرکوب علیه ما را متوقف کند و موانع جدیدی را در مسیر روابط دو کشور قرار ندهد.

وانگ یی تصریح کرد: قوانین صادراتی آمریکا به شدت به حقوق مشروع چین آسیب رسانده است و این قوانین باید اصلاح شود.

شایان ذکر است که تماس تلفنی وزیران خارجه آمریکا و چین چند روز پس از گفتگوی تلفنی «وانگ یی» و سرگئی لاوروف، همتای روس او صورت می‌گیرد. وانگ یی روز پنجشنبه تأکید کرد که چین آماده است تا مبادلات با روسیه را در همه سطوح تقویت کند.

روابط چین و آمریکا اخیراً و به ویژه پس از سفر نانسی پلوسی رئیس کنگره آمریکا به تایوان در ماه اوت گذشته، به شدت دچار تنش شده است.

کد خبر 5621055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha