۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵

رئیس دیوان عدالت اداری؛

صدور احکام صحیح موجب کاهش تخلفات اداری می شود

صدور احکام صحیح موجب کاهش تخلفات اداری می شود

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: با شناسایی زمینه های بروز تخلف و صدور احکام صحیح از سوی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری می توان شاهد بازدارندگی وکاهش تخلفات در سازمان ها بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری، در نشست اعضای هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش که در شهر مشهد مقدس برگزار شد، به اهمیت جایگاه هیئت‌های تخلفات اداری در رسیدگی به موضوعات و تخلفات اداری اشاره کرد و گفت: هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، بازوی دستگاه تعلیم و تربیت هستند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به دو آیه ابتدایی سوره جمعه، به اهمیت موضوع آموزش و پرورش در تعلیمات دینی و اسلامی پرداخت و گفت: وزارت آموزش و پرورش تنها وزارتخانه ساختار ساز و بنیانگذار است که در مهمترین کتاب آسمانی بارها به آن پرداخته شده و بهترین اوقات افرادی که در آینده تأثیرگذار خواهند بود در اختیار این وزارتخانه است.

وی افزود: آموزش و پرورش امانتدار خیلی بزرگی است و باید به مخاطرات آن توجه جدی داشت و از خطاهای این مجموعه نمی‌توان به سادگی گذشت و نباید اجازه بدهید که خطاهای آن به فساد تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری نقش هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری در جهت کاهش بروز تخلفات اداری را از راهبردهای اصلی در این حوزه دانست و افزود: این هیئت‌ها باید با احساس مسئولیت بیشتر و بیش از آنچه که در قانون برای آنها در نظر گرفته شده عمل کنند و نباید منتظر ثبت تخلف و شکایت بمانند و همیشه یک قدم جلوتر و با اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از وقوع تخلف، پیشرو باشند.

رئیس دیوان عدالت اداری بحث آسیب شناسی را برای کلیه دستگاه‌های اجرایی در حوزه پیشگیری مهم دانست و افزود: با شناسایی زمینه‌های بروز تخلف و صدور احکام صحیح از سوی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری می‌توان شاهد بازدارندگی وکاهش تخلفات در سازمان‌ها بود.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسات دیداری و شنیداری و دیدار چهره به چهره مدیران با کارکنان و معلمان در کاهش بروز تخلفات، یکی از راهکارهای اثربخش در حوزه کاهش تخلفات اداری می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری تکریم معلمان و حفظ شأن جایگاه آنها را مهم دانست و افزود: اعضای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری باید متصف به اوصاف اخلاقی و اداری باشند و در جلسات رسیدگی حتی اگر فردی خطای بزرگی مرتکب شده باشد، باید اخلاق را رعایت کند و شأن و جایگاه انسان‌ها را در نظر بگیرند و در گفتار و رفتار سرآمد مجموعه خود باشند.

رئیس دیوان عدالت اداری به اهمیت تصمیم گیری در هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری تاکید کرد و گفت: تعجیل در صدور رأی در هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری آفت مهمی در تصمیم گیری است و دادرسی باید عادلانه و منصفانه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری ضمن تاکید بر حضور همه اعضا در زمان تشکیل هیئت‌های رسیدگی به تخلفات در سازمان‌ها تحقیق از منابع مختلف را در تصمیم گیری درست حائز اهمیت دانست و افزود: باید تلاش کنیم در تصمیم گیری ها رضایت حق تعالی، رعایت کامل قانون و در نهایت صدور حکم مستدل و مستند ملاک کار قرار گیرد.

کد خبر 5621769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha