۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷

معاون آبفای مازندران:

۵ هزار کیلومتر از شبکه های آبرسانی مازندران فرسوده است

۵ هزار کیلومتر از شبکه های آبرسانی مازندران فرسوده است

رامسر- قائم مقام آبفای مازندران طول شبکه های فرسوده آبرسانی در استان را پنج هزار کیلومتر ذکر کرد و گفت: برای بازسازی این شبکه ها نیازمند پنج هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علیپور صبح سه شنبه در مراسم راه اندازی سامانه حفاظت هوشمند و نظارت تصویری تصفیه خانه آب شرب برای ارتقای ضریب حفاظتی اماکن و تأسیسات در رامسر گفت: برای نصب و راه اندازی ۱۴ دستگاه دوربین مدار بسته و اجرای ۸۵۰ متر کابل‌های شبکه برق دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صرف شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه پدافند غیر عامل شناخت آسیب‌ها و خطرات سبب بسته شدن راه نفوذ دشمن خواهد شد، گفت: تقویت زیر ساخت‌ها و فرهنگ ارتقای پایداری مدیریت بحران ملی در بین مردم ترویج داده شود.

علیپور با تاکید بر اینکه آب جز زیر ساخت‌های مهم بوده و با سلامت مردم سر و کار دارد، خاطر نشان کرد: اجرای پدافندی تأسیسات آب شرب در اولویت بوده و حفظ و مراقبت از تأسیسات و شناسایی نقاط آسیب پذیر و تداوم فعالیت حائز اهمیت است.

وی گفت: در مدیریت بحران تأمین آب شرب از اهمیت بالایی برخوردار است و دستگاه بسته بندی آب شرب را در سه شهرستان با تأسیسات بنا کردیم.

قائم مقام شرکت آبفای مازندران تصریح کرد: حفاظت و مراقبت از تأسیسات آب شرب مهم بوده و در طول یک ساله اقدامات خوبی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه با جمعیت سه و نیم میلیونی استان مازندران ۱۵ میلیون جمعیت شناور داریم و تأمین آب شرب در روستاها از برنامه‌های ما بوده است، افزود: برای تأمین آب شرب ۱۲۸ روستا با قرارگاه امام حسن مجتبی قرارداد بسته و تا پایان سال بهره برداری می‌شود و در ۳۵۰ روستا در حال انعقاد قرارداد هستیم.

وی تصریح کرد: ۵ هزار کیلومتر شبکه‌های فرسوده داریم که ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن نیاز دارد.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی و صرفه جویی در مصرف آب شرب خاطر نشان کرد: هزار لیتر آب در تصفیه خانه آب رامسر با چه زحمتی تصفیه می‌شود که قیمت آن ۵۰۰ تومان است.

علیپور گفت: کل میانگین مصرف آب شهرستان رامسر ۳۷۰ لیتر در ثانیه بوده که ۶۰۰ لیتر آب در ثانیه تأمین می‌شود.

یزدان شکوهی، رئیس شورای اسلامی شهر کتالم و سادات شهر با بیان اینکه در شهرستان نمونه گردشگری رامسر با حضور میلیونی مسافران و گردشگران که تأمین آب کار دشواری است تصریح کرد: رامسر زیرساخت‌های آبی فرسوده دارد که نیاز به توجه ویژه است.

وی گفت: در کتالم و سادات شهر به فاصله دو کیلومتری شهر، ۱۹ خانوار فاقد آب هستند و لوله کشی آب باید انجام شود.

کد خبر 5621879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha