۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵

وزیر علوم با نمایندگان اتحادیه و تشکل های دانشجویی دیدار کرد

وزیر علوم با نمایندگان اتحادیه و تشکل های دانشجویی دیدار کرد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با نمایندگان اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی دیدار کرد و این نمایندگان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی میهمان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بودند. در این نشست دبیران و نمایندگان انجمن اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت)، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالت‌خواه دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

محمدعلی زلفی‌گل در این نشست گفت: علی‌رغم فروکش کردن و کم شدن موارد ابتلاء به کرونا، تبعات آن هنوز در دانشگاه‌ها و وزارت علوم است.

وی افزود: چه از بعد فرهنگی و اجتماعی و چه از ابعاد مالی و خدماتی در دانشگاه‌ها درگیر مسائل پسا کرونا هستم.

اختصاص سه درصد بودجه جاری به بخش فرهنگ

وزیر علوم گفت: با توجه به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، به این مؤسسات ابلاغ شد که ۳ درصد بودجه جاری به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یابد.

زلفی‌گل اظهار داشت: از زمان تصدی مسئولیت، تلاش کردیم در عرصه‌های علمی، فرهنگی، عمرانی و پژوهشی با شتاب بیشتری نسبت به گذشته قدم برداریم و برای تمرکز برنامه‌ها و اقدامات، پنچ اولویت برای ستاد و دانشگاه‌ها تعریف و اعلام شد.

وی پنچ اولویت را شامل مرجعیت و دیپلماسی علمی فناوری و نوآوری، آموزش، پژوهش و برون‌داد هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد، فناور و نوآور پروری و تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش اعلام کرد و گفت: برای هر اولویت برنامه‌های خاصی تعریف شده است.

وزیر علوم اظهار داشت: در دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم در سال گذشته اتفاقات علمی و فناوری بزرگی افتاد که حوادث و اغتشاشات اخیر مانع دیدن آنها شد.

وی اعلام کرد: در مرجعیت علمی در یکسال گذشته ۲۰ مجله علمی و پژوهشی در حال انتشار در جمهوری اسلامی ایران تحت نمایه‌های بین المللی قرار گرفت و تشویق و آموزش سردبیران و مسئولان مجلات علمی در دستور کار وزارت قرار گرفت.

زلفی‌گل گفت: در سال ۱۳۸۳، ۴ استاد ایرانی در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهانی قرار داشتند ولی امسال ۸۴۰ نفر از دانشگاه‌های ایران در لیست ۱ درصد دانشمند برتر قرار دارند که این در راستای سیاست مرجعیت علمی وزارت علوم است. همچنین حدود ۱۸۰۰ دانشمند کشور در لیست ۲ درصد دانشمندان برتر بین المللی قرار دارند.

وزیر علوم در این جلسه ضمن قدردانی از حضور و تلاش‌های تشکل‌های دانشجویی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: کنشگران اصلی فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها مجموعه تشکل‌های دانشگاهی و دانشجویی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در اغتشاشات اخیر برای مدیریت بهتر دانشگاها جلسات زیادی با رؤسای دانشگاه‌ها داشتیم و تمام تلاش‌ها و مسئولین دانشگاه‌ها این است که دانشجویان و اساتید که سرمایه‌های علمی و ارزشمند کشور هستند، آسیب نبینند و شأن دانشگاه حفظ شود و باید تلاش کنیم تا با پیگیری مطالبه مقام معظم رهبری، برگزاری جدی‌تر کرسی‌های آزاداندیشی را در دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دهیم تا در محیطی علمی و با باز کردن باب گفتگو سوالات و شبهات را مطرح کرد و به بحث و تبادل نظر پرداخت.

کد خبر 5631909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نایب بهنامیان IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      13 0
      آقای پروفسور مجید سمیعی برامغز و اعصاب آقای پروفسور محبت احمدی برای نفت و پروفسور فیروز نادری علم فضا هیچ گرایش سیاسی ندارند و انسان های علمی هستندو وطن پرست هم هستند میشه دانشگاه های کشور هر سال چندباراز این عزیزان دعوتی نمایند که بیایند داشته های علمی خودشون رو در اختیار دانشجویان داخل قرار بدهند
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      13 0
      بشه بیان که تجربیاتشون رو بزارن خوبه مثل آقای دکتر مجید سمیعی یا آقای دکتر محبت احمدی یا آقای دکتر فیروز نادری وهرکی که ازش بشه استفاده علمی داشت
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      11 0
      البته متخصص زیاد داریم توکشور
    • سهند IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      13 0
      مهم این هست از متخصصین استفاده بشه حالا آقای پروفسور سمیعی باشه یا آقای پروفسور محبت احمدی یا مهندس انوشه انصاری و تو حرف نباشه و دعوت رسمی بشند برا ارتقا علمی
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      10 0
      اینکه از داشته های علمی متخصصین استفاده بشه که خارج رفته اند خیلی خوبه درکل
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      8 0
      آقای پروفسور مجید سمیعی برامغز و اعصاب که خیلی خوبند و آقای دکتر محبت احمدی برای نفت هم که کشور ما نفت داره اما اقای دکتر فیروز نادری برا هوافضا باید ابزارهای پیشرفته هم باشند خالی که نمیشه و خارجی ها تجهیزات دارند باید خرید یا انوشه انصاری هم بیاد امکانات میخواد
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      8 0
      مثل انوشه انصاری خوبه چون یک الگوی خوب هستن
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      8 0
      اینجوری میشه گفت لازمه که اقداماتی برای استفاده از متخصص ها انجام بشه ورسمی دعوت بشن
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      10 0
      دعوت دکتر سمیعی خیلی خوبه اگر بشه وبیان اینجا
    • داودی پور IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      9 0
      آقای پروفسور سمیعی بدون دعوت نمیان عرفش اینه دانشگاه ها دعوت رسمی کنند یا آقا پروفسور محبت احمدی و دکتر فیروز بلکه لازمه دانشگا ها از اونها دعوت کنندو وقت بگیرن یا مهندس انصاری یا هر متخصص بزرگی
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      10 0
      قبل اینکه دعوت بشن متخصصان داخلی که خارج هم درس خوندن لازمه برنامه ها هم هماهنگ باشن با دانشجویان ودانشگاه وبدون دعوت رسمی نمیشه که
    • داودی پور IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      13 0
      اگر قراره برا مغز واعصاب آقای دکتر مجید سمیعی بیاد و برای نفت واستخراج آقای دکتر محبت احمدی یا برای فضا آقای فیروز نادری نمیشه که بدون امکانات بیان اینجا اگرقراره تو نفت وابسته به متخصصان خارجی نباشیم وبگیم آقای محبت احمدی هستن یااقای فیروزنادری برافضا میان و محتاج خارج نشیم ازینور امکانات لازمه که
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      13 0
      برنامه میخواد این آمدن های متخصصین و دعوت رسمی بشن ازینجا هم امکانات لازمه
    • ا IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      10 0
      این درسته
    • ن IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      9 0
      اینها لازمه اش برنامه چیدن هست