۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران مطرح کرد؛

پهلوگیری کشتی های ۶۵۰۰ تنی در بندر نوشهر

پهلوگیری کشتی های ۶۵۰۰ تنی در بندر نوشهر

نوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت شش هزار و ۵۰۰ تنی در بندر نوشهر به عنوان قدیمی ترین بندر استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کیاکجوری بعد از ظهر شنبه در جلسه بررسی مشکلات بندر نوشهر با اشاره به موقعیت جغرافیایی بندر نوشهر افزود: امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت شش هزار و ۵۰۰ تن در بندر نوشهر وجود دارد.

وی لایروبی و رفع موانع اقتصادی و تخصیص اعتبار برای تسریع در روند احداث راه دسترسی، ایجاد بندر خشک را از جمله مسائل فراروی توسعه بندر نوشهر ذکر کرد.

رستم زرودی فرماندار شهرستان نوشهر در این جلسه با تاکید بر اهمیت بندر نوشهر و مقوله فرهنگ سازی در این باره در نوشهر بیان داشت: بندر نوشهر نشان و هویت این شهرستان است و بدون شک توسعه شهرستان در توسعه و شکوفایی این بندر گره خورده است.

وی افزود: همه ما باید نسبت به این بندر احساس دین و تعهد داشته باشیم و به دنبال رفع مشکلات و موانع پیش رو توسعه آن باشیم و بدون تردید با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها موجود در این بندر بسیاری از مشکلات منطقه همچون اشتغال جوانان، مشکلات عمرانی و توسعه‌ی منطقه برطرف خواهد شد.

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر نقش بندر نوشهر در توسعه و رونق اقتصادی در حوزه انتخابیه بیان داشت: بندر نوشهر با توجه به موقعیت جغرافیایی و آبخور ۵.۵ متر و ظرفیت سالانه بالای پنج میلیون تن، از ظرفیت خوبی برای توسعه و رونق اقتصادی برخوردار است.

وی افزود: بی تردید با برنامه ریزی و رفع موانع پیش رو توسعه این بندر و توجه بر اقتصاد دریا محور می‌توان بسیاری از مشکلات اجتماعی این حوزه انتخابیه به‌خصوص در حوزه اشتغال پایدار را رفع کرد و مشکل لایروبی حوضچه بندر را در سطح ملی پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 5635605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha