۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه:

شرکت‌های دانش بنیان به توسعه بیشتر کشاورزی کرمانشاه کمک کنند

شرکت‌های دانش بنیان به توسعه بیشتر کشاورزی کرمانشاه کمک کنند

کرمانشاه- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه روش‌های سنتی سرعت توسعه را کاهش می دهد، گفت: شرکت‌های دانش بنیان به توسعه بیشتر کشاورزی کرمانشاه کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد باباخانی ظهر یکشنبه در مراسم نخستین رویداد «تانا» در استان کرمانشاه که با حضور مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و رؤسای برخی از دانشگاه‌ها، تولیدکنندگان و فناوران شرکت‌های دانش بنیان در برج فناوری استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز جهان روز به روز درحال رقم زدن پیشرفت‌های تکنولوژی و رشد در تمام حوزه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران از تکنولوژی و پیشرفت دنیا عقب مانده است، افزود: این گسترش در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، خدمات و… با بکارگیری تکنولوژی میسر بوده و در آینده‌ای نزدیک به تمام حوزه‌ها خواهد رسید و با توجه به این سرعت رشد باید در کشور برای رفع عقب ماندگی‌های شرایط را فراهم آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس کمبوهای قابل مشاهده در کشور هم در زمینه منابع آبی و هم خاکی تنها راه چاره بکارگیری فناوری و تکنولوژی در حوزه کشاورزی برای تولید و توسعه است.

باباخانی با بیان اینکه کشاورزی در استان کرمانشاه از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: این ظرفیت با کمک تکنولوژی و فناوری کمک بزرگی به پیشرفت و شکوفایی حوزه‌های کشاورزی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان جهانی فائو تا سال ۲۰۵۰ نیاز به غذا بر اثر افزایش جمعیت ۶۰ درصد افزایشی پیدا خواهد کرد، گفت: این مسئله باعث شده امروز موضوع تأمین غذا بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با بهره‌گیری از نوآوری و فناوری در حوزه کشاورزی به فکر آینده باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: افزایش جمعیت در سال‌های آینده با وجود به‌کارگیری کشاورزی سنتی امکان پذیر نبوده و فضای رقابتی خود را از دست خواهد داد و در ادامه سبب کاهش حجم گسترده‌ای از واردات در حوزه کشاورزی خواهد شد.

باباخانی در پایان با تاکید بر برگزاری مستمر رویدادهای مانند «تانا»، عنوان کرد: این رویداد با حضور شرکت‌های فناوری و دانش بنیان با همکاری بخش‌های مختلف می‌تواند بخش صنایع را فعال ترک کند و از این پس نیز می‌توان برای سایر حوزه‌ها رویدادهای بیشتری تدارک داد و مسیر توسعه کشور را پیش گرفت.

کد خبر 5646776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha