۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۳۹

معاون سازمان تبلیغات:

هدف گذاری نخست اجرای مردمی آیین اعتکاف در کشور است

هدف گذاری نخست اجرای مردمی آیین اعتکاف در کشور است

گرگان- معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تلاش‌های گسترده در دست اجرا برای احیا سنت اعتکاف، گفت: هدف گذاری نخست اجرای مردمی آئین اعتکاف در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر شکریان ظهر پنجشنبه در اولین نشست منطقه‌ای نمایندگان مردمی اعتکاف و مدیران کل ۱۱ استان شمالی و شمال شرقی کشور در سالن همایش‌های سازمان همیاری شهرداری‌های گلستان اظهار کرد: آئین اعتکاف یکی از سنت‌های احیا شده توسط امام راحل است و باید تلاش و هدف گذاری کنیم تا این مراسم به صورت مردمی برگزار شود.

معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در کنار اهتمام به واگذاری مسئولیت برگزاری این مراسم به مردم، نهادهای متولی فرهنگ هم باید برای برپاداشتن بهتر اعتکاف برنامه ریزی کنند و توجه به اثرگذاری تربیتی آن را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: امروز اعتکاف جایگاه خود را بین مردم به ویژه جوانان پیدا کرده و استقبال آنها از این سنت حسنه روز به روز در حال افزایش است.

معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی افزود: اعتکاف موجب بازگشت به خویشتن بوده و در برقراری آرامش فکری و روحی افراد اثرگذار است.

وی گفت: رسانه‌ها در بسط و گسترش و فرهنگ‌سازی اعتکاف می‌تواند نقش اساسی ایفا کنند.

کد خبر 5674374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha