۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵

امیرآبادی‌فراهانی در نطق میان دستور:

بورس تبدیل به دزدخانه و سر گردنه شده است

بورس تبدیل به دزدخانه و سر گردنه شده است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بورس که باید محلی برای سرمایه‌گذاری شفاف، امن و مقابله با رانت‌خواری باشد، تبدیل به دزدخانه و سر گردنه شده که نمونه بارز آن در قیمت گذاری فولاد و خودرو است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۸ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن درود و سلام بر شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی و امام شهدا و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: فردا ۱۹ دی ماه سالروز قیام مردم بصیر و قهرمان قم در دفاع از حریم مرجعیت و رهبری دینی ملت ایران است.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: قم که شهر قیام نام گرفت و با تمام کاستی‌ها و کمبودها همچنان پای انقلاب اسلامی ایستاده است. قم، مرکز تشیع و شهر اهل بیت پیامبر اسلام (ص) است، مردم قم در ۹ دی ماه با بصیرتی مثال زدنی، در مقابل فتنه فتنه‌گران ایستادند و مثل ۱۹ دی از ولایت و رهبری نظام دفاع کردند. امروز نیز با خروش خود از حریم ولایت در مقابل توهین نشریه هتاک فرانسوی به خیابان آمده و دفاع می‌کنند.

وی تصریح کرد: از حوادث دی ماه می‌توان به فرمان کشف حجاب رضاخان ملعون در ۱۷ دی ماه ۱۳۱۴ اشاره کرد که به موجب آن، دختران و زنان ایرانی از به سر کردن روسری و چادر منع شدند ولی زنان غیرتمند ایرانی زیر بار این نقشه شیطانی نرفتند و امروز نیز زنان مسلمان ایرانی هرگز از ارزش‎‌های دینی و انقلابی خود عقب نشینی نکرده و همواره در جامعه انقلابی با حفظ حجاب در تمام شئونات زندگی و کاری در سازندگی و اداره کشور تلاش می‌‎کنند.

امیرآبادی فراهانی تأکید کرد: مجلس انقلابی در طول ۲.۵ سال گذشته مصوبات بسیار خوبی داشته که قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست اما متأسفانه امپراطور رسانه‌‎ای مخالف نظام اسلامی و مجلس انقلابی، مواردی را که اصلاً حقیقت نداشته و یا نظر یکی از همکاران بوده را به عنوان نظر و مصوبه مجلس ضریب می‌دهد و به گونه‌ای در جامعه القا می‌کند که این موضوع نظر واقعی مجلس است.

وی افزود: بر این اساس، همکاران عزیز مراقب باشیم، بهانه‌ای به دست دشمنان ندهیم، مسلماً سال آینده که مصادف با انتخابات دوره بعدی است، قطعاً رسانه‌‎های معاند تبلیغات گسترده‌ای را علیه این مجلس انقلابی انجام خواهند داد. البته تذکرم به مسئولان صداوسیما این است که اخبار واقعی را از مجلس دریافت کنند.

حقوق نمایندگان همیشه به اندازه حقوق کارکنان دولت افزایش پیدا کرده است

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: یکی از دروغ‌های بزرگی که امپراطوری رسانه‎‌ای علیه مجلس ضریب داد، افزایش ۵۰ درصدی حقوق نمایندگان بود در حالی که حقوق نمایندگان همیشه به اندازه حقوق کارکنان دولت افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه امروز مشکل اساسی مردم، معیشت و اشتغال جوانان است، افزود: اخیراً رئیس جمهور سابق مطالبی را در دفاع از عملکرد دولت خود بیان داشته که خوب است مانند دوره مسئولیت خود بار دیگر سوار خودرو شده و یک نظرسنجی از داخل ماشین داشته باشد، چون اگر پیاده شود، مردم پاسخ نظرسنجی را به وی به طور ویژه می‌دهند.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: لذا توصیه می‌شود وی مانند دو سال گذشته که سکوت اختیار کرد، هرگز سخن نگوید. اگرچه وی نمی‌‎تواند از خیر دوره بعدی مجلس بگذرد و برای همین سخن را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: این روزها مردم شاهد افزایش قیمت کالاهای گوناگون در کشور هستند که بخشی از آن مربوط به کم کاری‌های دولت قبل به خصوص در چاپ پول بدون پشتوانه بوده و بخش دیگر نیز مصیبتی است که بورس کالا برای مردم به وجود آورده است. بورس که باید محلی برای سرمایه‌گذاری شفاف، امن و مقابله با رانت‌خواری باشد، تبدیل به دزدخانه و سر گردنه شده که نمونه بارز آن در قیمت گذاری فولاد و خودرو است که در عملکرد ضعیف بورس کالا آشکارا باید آن را مشاهده کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: مسئله کمبود گاز در کشور، یکی دیگر از مسائلی است که امروز تبدیل به مسئله مورد بحث در جامعه شده است، باید از آن‌هایی که ۸ سال دولت در اختیارشان بود، سوال کرد که در طول این مدت چه سرمایه گذاری در این مدت کرده که اکنون برخی از مراکز پتروشیمی و صنعتی تعطیل شوند و این تعطیلی منجر به افزایش برخی اقلام مورد نیاز ساخت مسکن شود.

امیرآبادی فراهانی گفت: از سازمان بازرسی می‌خواهم به طور جدی به مسئله سرمایه گذاری در حوزه گاز ورود کرده و افرادی که قصور داشته و ترک فعل کرده‎ اند را به دادگاه صالح معرفی کنند.

وی در خصوص کمبود دارو و سرم به وزیر بهداشت تذکر داد تا نسبت به رفع نیاز مردم اقدامات لازم را انجام داده و با کسانی که با دریافت ارز دولتی، واردات کرده ولی آن را توزیع نمی‌کنند، برخورد قاطع داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس همچنین از رئیس جمهور و دستگاه‌هایی که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا کردند، تشکر و عنوان کرد: به دستگاه‌هایی که این قانون را اجرایی نکرده تذکر جدی می‌دهم.

کد خبر 5676649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • احمد IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      22 2
      بورس نابودمان کرد شما هیچ کاری نکردین
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      23 1
      اگر وقت کردی سری به بقیه ادارات بزنی می بینی همه مشابه بورس هستند.
    • محمد IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      14 0
      بورس داماد ما را بد بخت کرد خانه داشت ماشین داشت حالا در خانه کرایه ای است خانه اش را فروخت تا خانه بهتری بخرد گفت تا خانه گیر بیاورم پولم را در بورس بگذارم بد بخت شد که شد
      • سعید IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
        0 0
        بورس بررسی شدید میخواد و ریسک پذیری بالا.. بیشتر مردم دقت به چند برابر شدن می کنند و هیجان می گیرد کل پولشون وارد می کنند این اشتباه
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      خجالت به این وزیر سمت و وزیر اقتصاد!. خاک بردهانتان! در کجای دنیا این ماشین هایی که آهن پاره هم از اینها بهته! حلوا حلوا می کنند و برایش مزایده هم می گذارند. اخر عاقبت بورس ما هم شده این! از خدا بترسید. از مردم خشمگین بترسید
    • خخخ IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      8 1
      حداقل بورس رو خوب اومد...
    • khan IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      14 0
      واقعا. شک نکن. چه باید کرد. کجای دنیا خودرو را بردن تو بورس فروختند خدایا نجات. بورس جای معاملات فیزیکی نیست.
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      1 0
      پس شما چه غلطی میکنین.شما شریک دزدها هستید
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      با این نماینده پفکی بگویید راهکار ارایه بدهد و الا حرف رایگان که همه بلدند بزنند،،، الان خودرو در بورس نباشد چگونه میخواهند توزیع کنند ؟ الان در بورس حداقل مشتری میتواند بالغ بر صد میلیون تومان خودرو را ارزان تر از بازار بخرد حالا شما لاتاری راه بنداز و خودت و دوستات فقط منفعت ببر
    • ایثارگر IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      بزرگان تازه متوجه شودن بنده متاسفم بیشترین بلا اقتضادی باعث همین بورسه
    • محمد IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      همین بورس می تواند جلوی دلالان را بگیرد.کجای دنیا خودرو را نصف قیمت قرعه کشی (صوری) اما در عمل به نور چشمی ها میدادند تا یک شبه پدر همه رانتخواران از گور به عرش می رسید. درباره بورس چیزی نمیدانید پس سکوت کنید.
    • MHOSEIN IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      الحمدلله یک نفر از مسئولین حداقل برای وجهه سازی هم که شده به دزد بودن بورس در ایران اشاره کرد . بورس در ایران منبع تامین کسری بودجه دولت شده . دولتی ها و حقوقی ها پول ملت را چاپیدند و بیچاره کردند .
    • طبا IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      چرا همه چیز ما با بقیه جای دنیا فرق داره!!؟؟؟ مثلا همین بورس که این اقا میگه شده سرگردنه، یه نمونه نشون بدید که خودرو رو در بورس عرضه کنند!!!! اگر بود ما دیگه.......
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      بورس صبر سود
    • Khan IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      حالا که اینطور برای کشف قیمت ها، نیروی انسانی (کارگر و کارمند ها و...) را تو بورس کشف قیمت کنند ، شاید اونا هم بختشان پا شد. شرکتی ، یا سازمانی کارگری استخدام می کنه ، انگار برده خریده و سالانه مقداری ناچیز به حقوق و مزایاش اضافه می کنه این واقعا انصاف نیست.
    • بازنشسته فرهنگی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      قانون همسان سازی حقوق فرهنگیان باز نشسته را بایگانی کردید ؟
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      واقعا محل امکنامن دزدی دزد ها شده خجالت اور است
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      چرا مسئولین اقتصادی فکری به حال این محل قمار بازی صاحبان رانت وثروت ومحل چپاول ادمای تازه وارد نمیکنن اینجا بقول ایشون دزدخانه وسرگردنه وچپاول وحرامخواریست نه اقتصاد وگردش سالم ان چه کسی این دزدخانه را باید سامان دهد فقط جیب سرمایه های کوچک را ثروتمندان خالی میکنند این چه مسخره بازی هست سامان بدید ا
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      یکی از اقوام سه ساله ۲۰۰تومن گذاشته بورس و انزمان میتوانست خانه ۱۰۰متری بخرد الان فقط رهنش میشه و اموالش دزدیده شد و ثابت ماند و بدبخت شد و سکته هم کرد
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      دولت قبل درامد نداشت و فقط ریشش را رنگ میزد و از بورس ارتزاق میکرد
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      1 0
      فروش خودرو در بورس ام الفساد است . دزدی خودرو ساز با همراهی دولت
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      بورس محل خریدوفروش براساس عرضه تقاضاست وهدف خریداروفروشنده کسب سوداست.تقاضادرایران برای خودروبالا و عرضه کم است تولیدراافزایش دهید یازمینه سرمایه گذاری مطمئن برای سرمایه گذاران فراهم کنیم تقاضا برای خودروبراساس نیاز نیست هدف سرمایه گذاری است.
    • محی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      کشور ما تودنیا تکه فقط تادلت بخاد دزد تولی میکنیم صادرات هم داریم ماشاا...
    • علی سعید IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      1 1
      فعلاً بورس ابزاری شده برای گران کردن نجومی اجناس مورد نیاز مردم و چاپیدن جیب آنها آنهم بصورت قانونی.
    • مجید IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      ای مسولین بخاطر خدا ب حق پنج‌ تن داد مارو از شرکت مارگارین غمارک بگیرد سهام رو پنج ماهه بسن پول ما بلوکه شده بخاطر خدا
    • مجید IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      تاحالا ک منفی بود دزدخانه نبود حالا ک میخواد مثلل کمی از ضرر جبران کنه سرگردنه شده سهام ۷۰۰۰هزارتومنی شده ۱۹۳تومن الان یادت افتاده سرگردنه
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      بانکها به چی تبدیل شدن پول مردم میگیرن به مفت بعد وام میدن به قیمت مکیدن خون طرف
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      بورس خیلی هم شفاف است نه اینکه قبلش تو فولاد و خودرو گل وبلبل بو د و رانت نبود ؟ یه عده از شفافیت تو بورس بدشون میاد مثل اوایل بورس سیمان
    • مردم IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      اگر بورس نبودحالا زمان دیگر رقم میخورد هزار درصد
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      سلام بر نماینده محترم مردم شما حالا حرف مردم را گفتی در مجلس ولی برای عمل باید پیگیر کنی و به نتیجه برسانی حرفت را.یکی هم قیمت فضای خودرو در بورس هسته و و غیره
    • مرتضی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      1 0
      از اول بود.چجوری تازه داری میفهمی؟؟؟؟!!!!
    • ایمان IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      0 0
      مناسفانه نماینده گان محترم ماه تخصص چندانی به مسائل ندارند. در حال حاضر ۸۰ درصد از فروش به قیمت کمتر از ۶۰درصد بهای تمام شده صرف جوانسازی جمعیت و خودروهای فرسوده میگردد.و خودرو ساز از این جهت زیان سنگین متحمل میشود..لذا باید ۲۰ درصد دیگر به قیمتی در بورس بفروشد تا قسمتی از زیانش جبران بشه.
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      بجز حرفهای تکراری، آدرس غلط هم داده. نشان از بیسوادی و درک پایین این نماینده مجلس دازد.
    • سمیره IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      خدا ازشون نگذره
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      الهی که هیچ وقت درست نشه این بورس
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 0
      سلام حاجی نماینده چرا فقط حرف تحویل میدهید مثل احمدی نژاد که گفت پراید چند کیلو وکیلوی چند اگر راست میگی مدیران ماشین سازی بیار جلوی دوربین ملی کارشناس بی طرفانه بیار حساب کااب کن حرف بدرد نمی خورد
    • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      آقایان نماینده اقایان مسول چرا همش حرف و وقت مردم تلف میکنید ایا ان بنده خدا بود که گفتن سلطان سکه که شهیدش کردن گفتن بانی بود سکه شده ۳ملیون الان که که سکه شده ۲۰ ملیون کی باید ادام بشه خداوکیلی انها که تصیم گرفتن ان بنده خدا شهید کردن ان با هر شکلی بود ۲تن سکه داشت وشما ازش گرفتین بگذاشتین دوباره
    • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 0
      نماینده مجلس فقط خبرنگار حرف حرف حرف حرف عمل ممنوع
    • تیهو IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      یکی از نزدیکان ما که سهامش در شرکت شاهد رو فروخته بود دهه ۷۰ و سهام نداشت متوجه شد اسمش هست و کد گرفت و وارد شد و در کمال تعجب دید از اسمش استغاده شده و بسته نشده کد بورسیش و چند سال اخیر دایما بورس خرید و فروش شده در سیستم و سود کلان کرده ...
    • علی AE ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      دروغ سر تا پای نمایندگان را فرا گرفته الان میانگین حقوق کار مندان زیر ده میلیون است آیا نمایندگان کمتر از پنجاه میلیون حقوق میکیرند؟
    • بخشایش IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      دولت در مهار تورم فقط تظاهر می کند چون از تورم منفعت می‌برند وبخشی از کمبود های خودرا از تورم جبران می کنند افزایش نرخ ارز و خودرو و فولاد هم در همین راستا قابل تآمل هست باعوض کردن رئیس بانک مرکزی کاری از پیش نمی برید متولی اوضاع کنونی شورای پول واعتبارهست درصورتی که دولت خواستهای خود را تحمیل نکند
    • غارت شده بورسی توسط از خدابیخبران کذابان روزگار IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      شما مسئوولین ملت رابدبخت کردید . دراتاق فکر خودتون برای سرمایه ودارایی ملت نقشه کشیدید که چگونه سرمایه ملت را غارت کنید چندین ماه از طریق شبکه های تلویزونی و وسایر شبکه های اطلاع رسانی کشور با تبلیغ ووعده وعید سودبیشتر در بورس نسبت به سایر سرمایه ها ووعده صیانت از سرمایه مردم ملت را فریب دادید
    • غارت شده بورسی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      با همین دزدی که در بورس انجام دادید وسر ملت کلاه گذاشتید حداقل چهل میلیون دشمن تراشیدید وخودتون را انگشت نمای دنیا کردید . امروز ملت شما ها را بعنوان دزد می شناسند که تمامی سرمایه ملت را دزدیدید . وهیچ دزد وخائنی عاقبت بخیر نشده وشما هم نخواهید شد بار کج به منزل نمی رسد
    • غارت شده بورسی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      هیچ وقت ظلمی که در بورس در حق ما کردید فراموش نخواهیم کرد . وتا ابد درذهن فرزندان ما هم باقی خواهد ماند امروز راه ملت از دزدان جداست . عاقبت دزدان وخائنان جز روسیاهی وتباهی نیست ما به شماها اعتماد داشتیم که سرمایه وحاصل دسترنج یک عمر خود را در اختیار شماها گذاشته بودیم نمی دانستیم بورس چیست .
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      بورس فقط برای یکسری خوب شد و کارمندان دفتر کارگزاری های بورس ادم میشناسم هیچی نداشت یک خونه مستاجری با حقوق کم وبدون ،اشین بعد از سه سال که رفت توی این دفتر کارگزاری ها ونشست پشت دستگاه وافراد خاص رو شناخت خانه خرید سه خوابه ماشین خرید وحساب بانکی شو پر کرد اگر از چشم مردم نمیترسید ویلا هم خریده بود
    • محمد رضا IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      بله بورس شده رانت خوری و چپاول و بجای اینکه قیمتها را متعادل کنه برعکس شده برده فروشهای قدیم
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      فقط کافیه بورس رو ۲۴ ساعته شود کمتر از یک هفته تکلیفش مشخص میشه و رانت و باند از بین میره