۲۷ دی ۱۴۰۱، ۹:۰۳

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه اعلام کرد؛

هشدار سطح زرد هواشناسی برای کرمانشاه/ دمای هوا کاهش می‌یابد

هشدار سطح زرد هواشناسی برای کرمانشاه/ دمای هوا کاهش می‌یابد

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی کرمانشاه با اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی، گفت: دمای هوا در این استان به صورت محسوس کاهش می یابد.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دنبال وضعیت خروج موج ناپایداری از جو استان کرمانشاه، پیش بینی می‌شود از امروز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده به دلیل استقرار جریانات پایدار و شمالی دمای شبانه به صورت محسوسی در استان کرمانشاه کاهش یابد.

وی افزود: به دنبال این وضعیت کاهش حداقل دمای شبانه، ماندگاری هوای سرد و انباشت آلاینده‌های جوی از مهم‌ترین پدیده‌های جوی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: کل استان کرمانشاه به ویژه نیمه شرقی و شمالی استان شامل بخش‌های سنقر و کلیایی، کنگاور، اسلام آبادغرب، دالاهو، روانسر، جوانرود و کرمانشاه با کاهش شدید دما رو به رو خواهند شد.

وی افت فشار گاز، افزایش مصرف منابع انرژی به ویژه برق و گاز، یخبندان و لغزندگی جاده‌ها و احتمال خسارت به ماشین آلات صنعتی و کشاورزی را از مخاطرات این پدیده جوی دانست.

دولتشاهی خاطرنشان کرد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود نسبت به تأمین سوخت، کنترل وسایل حرارتی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مدیریت در مصرف منابع انرژی، احتیاط در سفرها، محافظت و پوشش لوله‌های آب، استفاده از ضدیخ در رادیاتور خودروها و ماشین آلات کشاورزی دقا لازم را داشته باشند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5684454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha