گزارش نیوزویک؛

تحویل این جنگنده به ایران قواعد بازی در خاورمیانه را تغییر می‌دهد

تحویل این جنگنده به ایران قواعد بازی در خاورمیانه را تغییر می‌دهد

نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی نوشت: تحویل جنگنده های پیشرفته سوخوی سو ۳۵ از سوی روسیه به ایران که در آستانه نهایی شدن قرار دارد، دورانی تازه در روابط تهران و مسکو را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی نوشت: تحویل جنگنده های پیشرفته سوخوی سو ۳۵ از سوی روسیه به ایران که در آستانه نهایی شدن قرار دارد، دورانی تازه در روابط تهران و مسکو را آغاز خواهد کرد.

به نوشته نیوزویک، روابط نظامی رو به توسعه ایران و روسیه، تاثیرات زیادی بر منافع امنیتی واشنگتن و همپیمانانش در خاورمیانه خواهد داشت.

این مجله آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرد: این تحول، اولین خرید بزرگ ایران از جنگنده های خارجی در قرن حاضر محسوب می شود که نیروی هوایی ایران را تقویت می‌کند و راه را برای مبادلات تسلیحات نظامی بین این دو قدرت در آینده ، هموار می‌سازد.

نیوزویک در ادامه در ارتباط با قدرت جنگنده های سو ۳۵ روسی، عنوان کرد: با توجه به قابلیت هایی که این جنگنده از آن برخوردار است، آن در خاورمیانه بی رقیب ساخته است.

«گای پلابسکی» کارشناس صهیونیست در امور تسلیحاتی در این باره به نیوزویک گفت: این جنگنده روسی با توجه به ویژگی هایی که از آن بهره مند است، یک درنده خطرناک در برابر جنگنده های نسل چهارم و حتی نسل ۴.۵ کشورهای غربی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه تحویل جنگنده های سوخوی سو ۳۵ روسی به ایران می تواند قواعد بازی نظامی در خاورمیانه را تغییر دهد، افزود: تحویل این جنگنده ها به ایران در کنار استقرار سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ در این کشور، می تواند به چالش بزرگی برای جنگنده های نسل چهارم نیروی هوایی ارتش اسرائیل (رژیم صهیونیستی) تبدیل شود.

کد خبر 5686978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهرداد IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 3
      امریکا و اروپا اردوگاه جنگ هستند . ایران ، چین ، روسیه ، هند و ۵۲ کشور متحد آنها اردوگاه صلحند . هرگام که اردوگاه صلح به جلو بر می دارد اردوگاه جنگ یک گام عقب می گذارد .
    • محمودزاده IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      1 4
      و باز هم اسرائیل در توهم اینکه بیست و پنج سال آینده را نخواهد دید بسر می برد و این برای صهیونیسم بین‌الملل که نسخه دنیا را می پیچد مایه ننگ است این ننگ را شما صهیونیست ها کجا می خواهید ببرید نمی دانم
    • ابراهیم IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 2
      ایران باتوجه به دانشمندان و متخصصان هوفضاییکه داره مطمعنا خیلی زودبه جن های جنگنده نسل۵و۶دست پیدا خواهد کرد.بنظرم بهتره روسیه یه خط تولید این جنگندهسو۳۵یاسو۵۷را به ایران بده که هم در روسیه و هم م ایران شروع یچبه ساختانواع ج من گنده ها و سایر تجهیزات پیشرفته بکنند وخط دفاعی محکمی جلوی ناتو تشکیل بدن
    • ابراهیم IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 1
      ماوروسیه،چین،بلاروس،سوریه،لبنان،هند و...خواه ناخواه دریک جبهه هستیم.طولی نخواهدکشیدکه ناتوبااجماع بصورت تقریبا یامستقیم باروسیه واردجنگ میشه.بنظرم تادیرنشده بهتره روسیه وایران وبقیه برخی ازخطوط تولیدجنگنده ها یا سلاحهای پرکاربرد را ب هم منتقل کنن وباارتقاع آنها خود را آماده کنند.روسیه نبایدشکست خوره
    • بختیار میرزایی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      0 2
      سلام همه ملت ایران میدانند نیروی هوایی ما به شدت نیاز به باز سازی دارد وباید در فکر مسولین باشد چون نیروی هوایی برگ برنده هر کشور است بدون نیروی هوایی حرفی برای کفتن در جنگ نداریم خودمان را فریب ندهیم
    • مهدی ن AE ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      1 0
      شاید خرید از روسیه در حال حاضر بعنوان یک مسکن و یک استراتژی جنگی کار درستی باشد اما در ادامه خرید جنگنده از هر کشوری نیاز به تعمیر نگهداری و تعویض قطعات یکبار مصرف و خیلی چیزهای دیگر دارد که ما باید مراقب باشیم در ادامه ی این خرید وابسته به روسیه نشویم چرا که تاریخ ثابت نموده روس‌ها بهیچوجه قابل اعت