۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۱۸

اکثر ایتالیایی ها مخالف جنگ افروزی غرب در اوکراین هستند

اکثر ایتالیایی ها مخالف جنگ افروزی غرب در اوکراین هستند

بیشتر مردم ایتالیا معتقدند که ارسال مداوم سلاح از کشورهای غربی به اوکراین، نتیجه ای جز تشدید تنش ها در این کشور ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اکثریت مردم ایتالیا، با ارسال سلاح جنگی از این کشور به مقصد کی یف مخالف هستند.

نتایج یک نظرسنجی تازه، که روز شنبه از سوی یک روزنامه ایتالیایی منتشر شد، نشان میدهد دست کم ۵۸ درصد ایتالیایی ها از تصمیمات دولت های غربی برای ارسال مداوم سلاح به اوکراین رضایت ندارند.

بنا به اعلام این رسانه ایتالیایی، شرکت کنندگان در این نظرسنجی به طور خاص نگران این موضوع هستند که تصمیم اخیر دولت آلمان برای ارسال تانک های لئوپارد و به طور کلی ارسال مداوم سلاح از کشورهای غربی به اوکراین منجر به تشدید درگیری با احتمال دخالت مستقیم ناتو شود.

در این میان تنها ۳۳.۹ درصد از پاسخ دهندگان از ارسال سلاح به اوکراین به عنوان اقدامی مناسب از سوی غرب، حمایت کردند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد حداقل ۶۸.۵ درصد از مردم ایتالیا مخالف ورود ناتو به درگیری در اوکراین بوده و تنها ۱۶.۲ درصد موافق این موضوع هستند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی، تقریباً ۳۲.۵ درصد از شرکت کنندگان بر این باورند که توافق آتش بس میان اوکراین و روسیه حاصل خواهد شد. نزدیک به ۲۴.۹ درصد از شرکت کنندگان ایتالیایی این نظرسنجی نیز معتقدند که کمک های نظامی به کی یف به تدریج در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت.

در ادامه اقدامات جنگ‌افروزانه آمریکا و کشورهای غربی در اوکراین، در تازه‌ترین اقدام قرار است تانک‌های پیشرفته و سلاح‌های سنگین در اختیار ارتش اوکراین قرار گیرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه هفته پیش از تصمیم واشنگتن برای تحویل ۳۱ دستگاه تانک آبرامز به اوکراین خبر داد. انگلیس هم وعده داده تا ۱۴ دستگاه تانک «چلنجر ۲» به کی‌یف بفرستد. آلمان با ارسال ۱۴ دستگاه تانک لئوپارد ۲ موافقت کرده و لهستان و سایر کشورهای اروپایی هم قرار است لئوپاردهای خود را به اوکراین بفرستند.

کد خبر 5694290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      0 0
      و لاید روسها موافق تجاوز پوتین به اوکراین هستن