۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۵۴

معاون سابق صدراعظم اتریش:

روسیه می‌تواند تصمیم آلمان را جنگ طلبی تلقی کند

روسیه می‌تواند تصمیم آلمان را جنگ طلبی تلقی کند

معاون سابق صدراعظم اتریش در مصاحبه ای تصریح کرد: روسیه می‌تواند تصمیم آلمان در ارسال سلاح برای اوکراین را جنگ طلب تلقی کند؛ لذا ممکن است اروپا به این درگیری کشانده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «هاینتس کریستین اشتراخه» (Heinz Christian Strache) معاون سابق صدراعظم اتریش در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: تصمیم برلین برای تأمین تانک به اوکراین می‌ تواند اروپا را وارد جنگ کند.

معاون سابق صدراعظم اتریش در این خصوص ادامه داد: اکثر آلمانی‌ ها از این که دولت شان با تامین تانک موافقت کرده است، شوکه شده‌ اند. دولت آلمان به جای پیشبرد گفتگوهای صلح، خود را حامی تشدید بیشتر درگیری‌ ها قرار داده که این از سوی بسیاری از شهروندان به عنوان «کمک جنگی» تلقی می‌ شود و باعث نگرانی شدید آنها نیز شده است.

«هاینتس کریستین اشتراخه» در ادامه این مصاحبه اضافه کرد: روسیه می‌ تواند تصمیم برلین را جنگ طلب تلقی کند. این رخ داد بسیار خطرناک می تواند به تشدید اوضاع در اوکراین و درگیر شدن اروپا در این جنگ منجر شود.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌ گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آن ها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

کد خبر 5694280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مرشد AE ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      0 0
      تنبیه یک کشور کوچک اروپایی مثل سوید توسط روسها جنگ را به نفع روسیه خاتمه خواهد داد بمباران خطوط ریلی به بهانه حمل تسلیحات از خطوط ریلی یا زدن چندین پل از مسیر فرودگاه به داخل سوئد به بهانه انتقال تسهیلات اروپا ایده خوبی هست