۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۱

فرماندار نیر:

عملیات اجرایی ۶۰ پروژه اقتصادی و عمرانی در نیر آغاز می‌شود

عملیات اجرایی ۶۰ پروژه اقتصادی و عمرانی در نیر آغاز می‌شود

نیر - فرماندار شهرستان نیر گفت: همزمان با دهه فجر عملیات اجرایی ۶۰ پروژه اقتصادی و عمرانی در نیر آغاز می‌شود.

شهرام محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق کم برخوردار کشور نیر هم از این قاعده مستثنی نبوده و با اعتباری بالغ بر ۵۶۴ میلیارد تومان عملیات اجرایی و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه فجر در شهرستان نیر خاطرنشان کرد: احداث کنارگذر جنوبی نیر که مطالبه اصلی مردم منطقه بود با ۳۷۰ میلیارد تومان به پیمانکار واگذار شده و در راستای حل مشکلات ترافیکی داخل شهر این پروژه آغاز می‌شود.

فرماندار نیر با اشاره به بهره برداری بخش مایع تصفیه خانه فاضلاب شهر نیر در ماه‌های گذشته گفت: با تلاش‌های مسئولان آب و فاضلاب استان اردبیل بخش لجن این تصفیه خانه نیز در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

محمدی از ورود فاضلاب نیر به چرخه خدمات شهری خبر داد و بیان کرد: واگذاری انشعاب فاضلاب از چهار ماه گذشته آغاز شده و مردم باید برای پیوستن به چرخه بهره برداری از فاضلاب در اسرع وقت نسبت به اخذ انشعاب اقدام کرده و به شبکه فاضلاب متصل شوند.

۳۴ کیلومتر خط انتقال فاضلاب بهره برداری می‌شود

فرماندار نیر با اشاره به بهره برداری از ۳۴ کیلومتر خط انتقال فاضلاب در مناطق مختلف شهرستان تصریح کرد: تأمین آب شرب پایدار در برخی از روستاها که همواره با مشکل تأمین آب روبرو بودند انجام شده و با اتمام پروژه آبرسانی به روستاها این مشکل دیرینه مردم نیز مرتفع خواهد شد.

محمدی از افتتاح طرح‌های نیرورسانی و برق رسانی به واحدهای تولیدی و خدماتی در این شهرستان خبر داد و افزود: همزمان با دهه فجر دو بند آبخیزداری در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به احداث کانال و بهسازی چندین کانال کشاورزی بیان کرد: بهره برداری از یک واحد گلخانه بزرگ مقیاس و یک واحد پرورش مرغ گوشتی در این ایام در شهرستان نیر در دستور کار است.

اتمام طرح هادی در روستاهای نیر

فرماندار نیر از اتمام طرح‌های هادی در چند روستای نیر و بهره برداری از آنها در ایام الله دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: مدرسه ۶ کلاسه شیخ بهایی شهر نیر هم در همین ایام بهره برداری می‌شود.

محمدی پروژه بزرگ راهسازی کورائیم - خلف‌لو را یادآور شد و بیان کرد: این پروژه که با پنج کیلومتر در بلاتکلیفی به سر می‌برد به اتمام رسیده و شاهد بهره برداری از آن در چند روز آینده خواهیم بود.

وی گفت: عملیات مرمت و بازسازی کاروانسرای سنگی عباسی که تنها کاروانسرای سنگی عباسی شمالغرب کشور است در هفته دولت با ۷ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده بود که با اتمام مراحل اجرایی شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

فرماندار نیر از تکمیل روشنایی و آسفالت مجتمع تفریحی – گردشگری بولاغلار با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و خاطرنشان کرد: واحد تولید شیلنگ، واحد تولید خوراک طیور، مزرعه حد واسط ماهیان سرد آبی در یکی از روستاهای بخش کوراییم و … نی آماده بهره برداری است.

محمدی با قدردانی از اهتمام نمایندگان اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به تخصیص اعتبارات به پروژه‌های مهم و بزرگ شهرستان نیر گفت: با حضور معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در ۲۰ بهمن ماه پروژه‌های شهرستان نیر افتتاح و تقدیم مردم و شهروندان می‌شود.

کد خبر 5697171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha