«یون سوک یول» دستور کمک به زلزله‌زدگان ایران و ترکیه را صادر کرد

«یون سوک یول» دستور کمک به زلزله‌زدگان ایران و ترکیه را صادر کرد

دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی امروز اعلام کرد که «یون سوک یول» دستور ارائه کمک به زلزله‌زدگان ایران و ترکیه را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی امروز دوشنبه در بیانیه ای از صدور دستور «یون سوک یول» به دولت این کشور برای انجام اقداماتی فعالانه به منظور ارسال کمک‌ های بشردوستانه به زلزله‌ زدگان اخیر در ایران و ترکیه خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «یون سوک یول» خطاب به دفتر امنیت ملی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه کره‌ جنوبی این دستور را صادر کرده است.

این در حالیست که آخرین اخبار از زلزله امروز در ترکیه حاکیست: مدیریت حوادث و فوریت های ترکیه (آفاد) هم اکنون در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد کشته شدگان این زلزله به ۱۱۲۱ نفر و مجروحان به ۷۶۲۴ نفر افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که بر اثر وقوع زمین لرزه در شهر خوی واقع در شمال غربی ایران، بیش از ۸۰۰ نفر زخمی شده اند.

کد خبر 5702273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 3
      در زلزله خوی کره جنوبی کمک ارسال نکرده حالا که مشاهده کرده زلزله در ترکیه اتفاق افتاده خواسته با ارسال کمک ها به ترکیه تابلو نشه تصمیم گرفتن به ایران هم بفرستن که توسط ایران ملت ایران در رسانه ها زیر سوال برده نشه که چرا بین ملت ها کشورها ایران و ترکیه سوریه تبعیض و فرق برای ارسال کمک گذاشتند