سفر هیئت بلندپایه آمریکایی به ریاض و دوحه با موضوعات مهم امنیتی

سفر هیئت بلندپایه آمریکایی به ریاض و دوحه با موضوعات مهم امنیتی

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای از سفر یک هیئت بلندپایه از مقامات این کشور به قطر و عربستان سعودی برای بحث و بررسی موضوعات مهم امنیتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای از سفر قریب الوقوع یک هیئت بلندپایه از مقامات دولتی آمریکا به ریاض و دوحه خبرداد.

بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا در این سفر قرار است مقامات آمریکایی با سران قطر و عربستان درباره موضوعات مهم امنیتی گفتگو کنند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا اعلام شده است که «کریستوفر لاندبرگ» معاون هماهنگ‌کننده دفتر مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه امریکا در روزهای ۱۱ فوریه تا ۱۶ فوریه به دوحه و ریاض سفر خواهد کرد و در آنجا با مقامات ارشد این دو کشور دیدار خواهد داشت.

ادامه گفتگوهای راهبردی میان آمریکا و قطر و تلاش ها در زمینه مبارزه با تروریسم به ویژه داعش از جمله مهمترین برنامه های گفتگوهایی مقامات آمریکایی و قطری در سفر به دوحه اعلام شده است.

وزارت خارجه آمریکا محور گفتگوهای مقامات آمریکایی و سعودی را نیز سه موضوع سامانه های جامع پدافند هوایی و دفاع موشکی، امنیت دریایی و ایران ، و موضوع مبارزه با تروریسم عنوان کرده است.

کد خبر 5706834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha