۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۵:۱۲

قطر: باید به تلاشهای دیپلماتیک درباره مذاکرات ایران ادامه داد

قطر: باید به تلاشهای دیپلماتیک درباره مذاکرات ایران ادامه داد

وزیر امور خارجه قطر گفت که در دیدار با وزیر خارجه آمریکا پیرامون مذاکرات بین ایران و دیگر کشورها و دیدار اخیرش با حسین امیر عبداللهیان همتای ایرانی خود رایزنی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر از دیدار و رایزنی خود با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه قطر در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفت که در دیدار با بلینکن پیرامون تشدید تنش‌ها در فلسطین و اقدامات رژیم صهیونیستی رایزنی کرده است.

وی همچنین از بررسی موضوع توافق هسته‌ای ایران و دیدار اخیرش با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود در دیدار با بلینکن خبر داد.

وزیر خارجه قطر گفت: وضعیت درباره مذاکرات هسته‌ای ایران پیچیده است اما باید به تلاش‌های دیپلماتیک در این خصوص ادامه داد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین افزود که با بلینکن موضوع افغانستان و راهکارهای تداوم تاکید بر توافق دوحه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده است.

وزیر خارجه قطر درباره زلزله اخیر ترکیه و سوریه هم گفت: ترکیه و برادران در سوریه با اوضاع دشواری مواجه هستند و ما تمام تلاش خود را برای حمایت و کمک به آنها انجام می‌دهیم. مشکلات و چالش‌هایی برای ورود به سوریه و استفاده از گذرگاه‌ها وجود دارد و با ترکیه پیرامون ارائه کمک‌ها هماهنگی می‌کنیم.

این در حالی است که ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر به تازگی از تداوم تلاش‌های دوحه برای نزدیک سازی دیدگاه‌ها بین ایران و طرف‌های غربی در مذاکرات رفع تحریم‌ها در راستای جلوگیری از هرگونه تنش که به زیان تمام طرف‌ها در منطقه خواهد بود، خبر داده بود.

الانصاری در گفتگو با خبرنگاران درباره سفر اخیر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر قطر به تهران گفت: تا کنون برنامه ریزی برای آغاز دور جدید مذاکرات بین ایران و طرف‌های غربی پیرامون پرونده هسته‌ای ایران وجود ندارد اما میانجیگری قطر برای ارائه پیشنهادات جهت تسهیل بازگشت طرف‌ها به مذاکرات تداوم دارد.

وی همچنین افزود که قطر از ایفای این نقش تا زمان امضای توافق در راستای تضمین صلح و امنیت در منطقه شانه خالی نخواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر به تازگی طی دیدار خود در تهران در خصوص مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت ایران همواره از گفت‌وگوی منطقه‌ای استقبال کرده و ما مذاکره و مسئولیت پذیری را مقدمات ضروری برای رسیدن به همکاری قوی و پایدار بین همه کشورهای منطقه می‌دانیم.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با تاکید بر اراده رهبران دو کشور در خصوص همکاریهای فیمابین بعنوان عاملی جهت پیشبرد روابط، ضمن تمجید از مناسبات خوب دو کشور بر ضرورت گسترش و توسعه روابط اقتصادی و تجاری فیمابین تأکید کرد.

برخی موضوعات اقتصادی در حوزه همکاری‌های فیمابین، پاره‌ای موارد در حوزه کنسولی، و همچنین موضوعات مهم منطقه و تحولات اوکراین، فلسطین و افغانستان و مذاکره برای لغوتحریم‌ها از دیگر موارد مورد گفتگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر در این دیدار بود.

کد خبر 5706174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      پرونده توافق هسته‌ای ایران دیگر هیچ ربطی به آمریکا ندارد آمریکا در سال 1397 به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای خارج شده است پس دیگر آمریکا هیچ گونه حق صلاحیت دخالت و مداخله در باره پرونده توافق هسته ای ایران را ندارد. آمریکا باید بداند دیگر عضو برجام نیست و تاکنون هم نبوده است.
    • بابائی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      آمریکا در باره پرونده توافق هسته‌ای متهم است، نه مدعی اروپا در باره پرونده توافق هسته‌ای متهم است، نه مدعی ما خواستار نابودی کل کلاهک های هسته ای آمریکا و جمع شدن تمام پایگهای نظامی این کشور در سراسر دنیا هستیم
    • بابائی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      و این در حالی است که دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار و با دریافت رشوه از عربستان سعودی، امارات و بحرین در سال 1397 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است غرب از سال ۱۳۹۴ تاکنون ثابت کرد که اراده سیاسی لازم را برای نجات برجام ندارد.
    • بابائی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      حضور آمریکا و کشورهای اروپایی در منطقه خاورمیانه همان به خاطر اهانت ها، خیانت های و جنایت های عربستان سعودی، امارات، بحرین و اسرائیل بوده است.
    • بابائی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      آمریکا و کشورهای اروپایی به همراه داعش و سایر گروه های تروریستی و با کمک های مالی عربستان سعودی، امارات، بحرین و اسرائیل در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند. بایدن، ترامپ، هر دو ثابت کردند که سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی هستند.
    • بابائی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      حمایت بی شرمانه جمهوری آذربایجان جنایتکار از اسرائیل جنایتکار حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است چون به خاطر که از سال ۲۰۱۱ تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که اسرائیل جنایتکار از همه گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه کمک، حمایت
    • بابائی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      وزارت خارجه جمهوری آذربایجان جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل سرپوش بگذارد. شکست غرب در اوکراین تنها راه و سریع‌ترین راه برای دستیابی به صلح است.
    • بابائی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      سازمان ملل متحد ،شورای امنیت سازمان ملل ، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از سال ۱۹۴۵ تاکنون شریک تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
    • بابائی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      آمریکا جنایتکار از سال ۲۰۱۱ تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از تروریست ها در سوریه همه جانبه کمک، هدایت، نظارت، مدیریت، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند و هم نفت سوریه را غارت می کند شرم آور و تاسف بار است.
    • بابائی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      تروریسم داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش و تحریم مدعیان حقوق بشر، باعث تشدید فاجعه زلزله در سوریه شده است. دوستان آمریکا 100درصد فقط از سال 1394 تاکنون عامل اصلی مشکل اصلی توانق هسته ای و برجام هستند
    • بابائی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      تروریسم داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش و تحریم مدعیان حقوق بشر، باعث تشدید فاجعه زلزله در سوریه شده است. دوستان آمریکا 100درصد فقط از سال 1394 تاکنون عامل اصلی مشکل اصلی توانق هسته ای و برجام هستند
    • بابائی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      دولت آمریکا، بزرگترین فریبکار و غیر انسانی ترین دولت در جهان است مدعیان حقوق بشر امروز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می پردازند
    • بابائی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      آنها که امروز دم از حقوق بشر می‌زنند و خود را حامی جوانان مامعرفی می‌کنند در دوران انقلاب و دفاع مقدس بدترین ظلم و خیانت‌ها را در حق ملت ما روا داشتند و امروز نیز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می‌پردازند و به تکفیری‌های داعش کمک مالی می‌کنند.
    • بابائی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      مدعیان حقوق بشر به تروریست‌ها در سوریه خدمت می‌کنند جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند.
    • بابائی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      بر این باوریم که باید به مظلومان کمک کرد،دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
    • بابائی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
    • بابائی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      چرا دولت از سال 2011 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند
    • بابائی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      و این در حالی است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال ۲۰۰۱ تاکنون از تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      حمایت 165 تن از اعضای کنگره آمریکا از منافقین، یک بار دیگر پیوند عمیق نظام آمریکا با تروریسم را به جهانیان نشان داد. البته‌ عجیب نیست! رژیمی که به تأسیس و استفاده ابزاری از داعش مبادرت کرد، در تداوم حمایت و استفاده ابزاری و سیاسی از قاتلان ۱8 هزار شهروند ایرانی احساس شرم نمی‌کند!