۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۵۶

مقام آمریکایی:

برای پیش بینی حملات پهپادی ایران از هوش مصنوعی استفاده می کنیم

برای پیش بینی حملات پهپادی ایران از هوش مصنوعی استفاده می کنیم

یک نظامی ارشد آمریکایی می گوید که این کشور، رژیم صهیونیستی و متحدان واشنگتن برای پیش بینی حملات پهپادی از مبدا ایران از هوش مصنوعی استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، یک نظامی ارشد آمریکایی می گوید که این کشور، رژیم صهیونیستی و متحدان واشنگتن برای پیش بینی حملات پهپادی از مبدا ایران از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، ژنرال «ژاکلین ون آوست» فرمانده ستاد ترابری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه در نشستی مجازی گفت: کارگروه ۹۹ آمریکا از پهپادها برای ایجاد یک شبکه توری استفاده می کند  و جهت مقابله با پهپادهای ایرانی و تشخیص چگونگی اقدام، دفاع هوایی و موشکی یکپارچه دارد.

نشریه «نشنال اینترست» پیش از این در گزارشی به قلم «اریک لاب» (Eric Lob) کارشناس اندیشکده «میدل ایست» و دانشیار علوم سیاسی و روابط بین الملل در «دانشگاه فلوریدا» با عنوان «دشواری اخلال در پهپادهای ایرانی»، از توانمندی‌های ایران در حوزه ساخت انواع پهپادها علیرغم تحریم‌های غرب به ویژه آمریکا پرده برداشت و نوشت: با توجه به دشواری اخلال در برنامه هواپیماهای بدون سرنشین ایران علیرغم تحریم‌های اقتصادی و کنترل صادرات (به تهران)، ایالات متحده بهتر است راهبرد جدیدی را اتخاذ کند.

گزارش این نشریه می‌افزاید: سال هاست آمریکا تحریم‌هایی را علیه مجموعه‌های صنعتی و نظامی ایران و پایگاه‌های تولیدی، از جمله نهادهایی مانند IAIO، HESA، صنایع هوانوردی فجر (FACI)، صنایع پشتیبانی و نوسازی بالگرد ایران (PAHNA) و صنایع هواپیماسازی ایران (IACI) اعمال کرده است. با این وجود، صنعت هوافضا و پهپادی ایران به گسترش و روتق خود ادامه داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: تحریم‌های غرب نتوانسته است از تبدیل شدن ایران به یک بازیگر برجسته در بازار هواپیماهای بدون سرنشین نظامی و به اشتراک گذاشتن فناوری آن با شرکای خود جلوگیری کند. ایران از زمان جنگ عراق با ایران در اواسط دهه ۱۹۸۰ پهپادهای نظامی را تولید و به کار گرفته است. مجموعه پهپادهای نظامی پیشرفته ایران با بیش از ۳۳ نمونه، یکی از ۴ ستون راهبردی امنیتی و ساختار نیروی آن را تشکیل می‌دهد و مکمل فناوری موشکی، نیروهای نیابتی و جنگ سایبری است. پهپادها به طور فزاینده ای مزیت نامتقارنی را به ایران ارائه کرده اند. پهپادهای ایرانی ارزان‌تر از نمونه‌های غربی خود هستند و ثابت کرده اند که در میدان نبرد، چه منطقه‌ای و چه علیه سرمایه‌های آمریکا در خلیج فارس و اطراف آن موثر هستند.

«اریک لاب» در ادامه افزود: پهپادها همچنین ایران را قادر ساخته اند تا قدرت خود را به نمایش بگذارد؛ منافعی را کسب کند، فناوری را به نمایش بگذارد و اعتبار را افزایش دهد، اتحادها را تقویت کند و بر درگیری‌ها در خاورمیانه (غرب آسیا) و فراتر از آن تأثیر بگذارد.... افزایش تحریم‌ها نه تنها روایت ایران از استقلال و خودکفایی اش را نشان می‌دهند؛ بلکه توانایی غیرعادی این کشور در دور زدن تحریم‌ها را اثبات می‌کند.

کد خبر 5710839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha