۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۷

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

۶۵۰ هزار اصله نهال مثمر در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود

۶۵۰ هزار اصله نهال مثمر در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود

شهرکرد_معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از دهم اسفندماه توزیع ۶۵۰ هزار نهال مثمر اصلاح‌شده لیبل‌ دار در سطح این استان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس بیک‌بکان صبح روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توزیع ۶۵۰ هزار نهال مثمر اصلاح‌شده لیبل دار در سطح این استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه توزیع نهال از دهم اسفند آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان نیمه دوم فروردین‌ماه ادامه یابد، اضافه کرد: به باغداران و افرادی که در حال تهیه نهال هستند توصیه می‌شود حتماً از مراکز مجاز توزیع نهال لیبل دار خریداری کنند.

بیک بکان ادامه داد: اگر نهالی لیبل داشته باشد مردم می‌توانند در صورت عدم تطابق آن با شناسنامه‌ای که خریداری شده بعد از چند سال می‌تواند از مراجع قضائی پیگیری کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: باغداران توجه داشته باشند، در مورد میوه‌های هسته‌دار به هیچ وجه از سایر استان‌ها نهال خریداری نکنند، چراکه بیماری آتشک در آن‌ها خصوصاً دراستان‌های هم‌جوار دیده شده است و چهارمحال و بختیاری به دلیل نبود این بیماری قرنطینه است و تا کنون گزارشی در این مورد نداشتیم.

وی افزود: در سطح این استان ۲۴ مرکز توزیع نهال وجود دارد که انواع نهال میوه، بادام و گردو در ارقام مختلف و… را در اختیار باغداران قرار می‌دهند.

بیک بکان بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود این ۳۵۰ هزار اصله نهال مثمر لیبل دار تا یک هزار هکتار باغ جدید احداث شود و ۴۰۰ هکتار نیز نوسازی شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با توجه به اینکه توسعه باغات در اراضی شیبدار یکی از اولویت‌های ما است در برخی از قسمت‌ها به‌صورت کشت یکپارچه در دستور کار قرار دارد و به‌عنوان مثال سردشت لردگان ۵۰ هکتار به‌صورت یکپارچه کشت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان اردل نیز ۱۱ هکتار پیش‌بینی کشت انجیر صورت گرفته است و به همین منظور ۵ هزار نهال انجیر از استان فارس تهیه و کشت می‌شود.

کد خبر 5726271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha