حال و هوای کربلای معلی در نیمه شعبان و برگزاری جشنواره شمع

حال و هوای کربلای معلی در نیمه شعبان و برگزاری جشنواره شمع

همزمان با نیمه شعبان و ولادت امام زمان(عج) میلیونها دوستدار اهل بیت(ع) در کربلای معلی به زیارت بارگاه امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) در کربلا رفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) میلیونها دوستدار اهل بیت (ع) در کربلای معلی به زیارت سالار شهیدان (ع) و مقام امام زمان در کربلا رفتند.

زیارت امام حسین (ع) در نیمه شعبان از مهم‌ترین شب‌های زیارتی است و سالانه صدها هزار تن از شیعیان عراق و جهان به این منظور در کربلا حاضر می‌شوند.

همچنین رسانه‌های عراقی تصاویری از کربلای معلی در شب ولادیت با سعادت امام مهدی (عج) منتشر کردند.

کربلا معلی در شب ولادت امام مهدی(عج)

السومریه عراق گزارش داد: در شب نیمه شعبان میلیون‌ها مسلمان از داخل و خارج عراق به بارگاه مقدس امام حسین (ع) در کربلا برای عرض تبریک به مناسبت ولادت امام مهدی (عج) مشرف شدند.

کربلا معلی در شب ولادت امام مهدی(عج)

کربلا معلی در شب ولادت امام مهدی(عج)

حضور نخست وزیر عراق در کربلا به منظور نظارت بر طرح امنیتی ویژه نیمه شعبان

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق برای نظارت بر روند اجرای طرح امنیتی و خدماتی مراسم نیمه شعبان به کربلا رفت.

دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که السودانی به زیارت بارگاه مقدس امام حسین (ع) و برادرش حضرت عباس (ع) مشرف شد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق برای نظارت بر روند اجرای طرح امنیتی و خدماتی مراسم نیمه شعبان به کربلا رفت.وی نشستی با فرماندهان امنیتی و مسئولان خدمات رسانی در کربلا برگزار کرد و از تلاش‌های فرماندهان امنیتی قدردانی و تمجید کرد.

وی از روان بودن طرح امنیتی ویژه مراسم نیمه شعبان خبر داد و گفت: خدمات رسانی به زائران وظیفه است و حضور میلیونی زائران، دولت را در برابر مسئولیتی قرار می‌دهد که طرح‌های طولانی مدت پیاده کند.

نخست وزیر عراق در مصاحبه مطبوعاتی در کربلا نیز گفت که با تسهیل صدور روادید در برخی گذرگاه‌های مرزی شاهد افزایش حضور زایران خارجی به کربلا هستیم.

او گفت که دولت در حال تلاش برای راه‌اندازی کمیته دائمی زیارت‌های میلیونی به منظور فراهم کردن برنامه‌های بلندمدت امنیتی و خدماتی است.

السودانی تأکید کرد که این برنامه‌های خدمات با شراکت بخش خصوصی انجام می‌شود و امکان میزبانی از شمار بالای زائران خارجی را فراهم می‌کند.

این در حالی است که به مناسبت نیمه شعبان برخی استان‌های جنوبی و مرکزی عراق تعطیل است. در نیمه شعبان هر سال میلیون‌ها مشتاق اهل بیت به حرم امام حسین (ع) در کربلا مشرف می‌شوند.

برگزاری جشنوار شمع در کربلا

جشنوار شمع در کربلا معلی به مناسبت ولادت امام مهدی (عج) برگزار شد.

در این مراسم شمار زیادی از زائران امام حسین و برادرش حضرت عباس (علیهما السلام) در کربلا حضور داشتند.

در این مراسم ۱۱۸۹ شمع به عدد سن امام زمان (عج) روشن شد و این شمع‌ها در کنار هم عبارت «ومِنّا مَهدِیُّها: مهدی از ماست» را تشکیل دادند.

این جشنواره با تلاوت آیاتی از قرآن توسط «عادل الکربلایی» آغاز شد و در ادامه مسئولان آستان حسینی و عباسی سخنرانی کرده و حلول نیمه شعبان را به حاضران و امت اسلامی تبریک گفتند. قرائت قصیده توسط شاعران اهل بیت (ع) و اجرای سرود از دیگر برنامه‌های جشنواره بود و در پایان هدایا و تقدیرنامه‌هایی به زائران و شعرا اهدا شد.



جشنواره شمع‌ها، سنتی سالانه است که در آن به عدد سن امام زمان (عج) شمع‌هایی روشن می‌شود و این جشنواره نخستین‌بار در سال ۲۰۰۱ از سوی حاج «مقداد کریم هادی» از شهر «صویره» در استان «واسط» عراق برگزار شد و بعدها از سوی آستان‌های عباسی و حسینی توسعه یافت.

کد خبر 5728225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha