۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

دهه هشتادی‌ها بسیاری از پیشرفت‌ها را رقم خواهند زد

دهه هشتادی‌ها بسیاری از پیشرفت‌ها را رقم خواهند زد

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه زمینه‌ساز اقتدار ایران اسلامی دانش‌آموزان عزیز هستند، گفت: دهه هشتادی‌ها بسیاری از پیشرفت‌ها را رقم خواهند زد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز و هم‌زمان با میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، ۱۶۵ نفر از دانش‌آموزان سمپاد از هفت استان کشور اعم از خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان غربی، یزد، خراسان شمالی و خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری از پارک ملی هوا و فضا بازدید به‌عمل آوردند.

دانش‌آموزان سمپاد در جریان این بازدید ضمن آشنایی با توانمندی‌های موشکی کشور، از آخرین دستاوردهای صنعت دفاعی در حوزه ساخت پهباد بازدید کردند.

دهه هشتادی‌ها بسیاری از پیشرفت‌ها را رقم خواهند زد

در این بازدید همچنین دانش‌آموزان سمپاد از محل نگهداری پهبادهای ساقط شده و به غنیمت گرفته شده امریکایی بازدید کردند.

دانش‌آموزان سمپاد در جریان حضور در پارک ملی هوا و فضا با حضور در محل نگهداری نشان‌های افتخار شهید تهرانی‌مقدم، به این شهید ادای احترام کردند.

مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر و در حاشیه این بازدید با بیان اینکه این اردوها در سه سطح طراحی و برنامه‌ریزی شده است، گفت: سطح اول، اردوهای راهیان‌نور معمول است که مجموعاً تاکنون ۱۵۰ هزار دانش‌آموز به یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

دهه هشتادی‌ها بسیاری از پیشرفت‌ها را رقم خواهند زد

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: دومین سطح، اردوی راهیان پیشرفت است که دانش‌آموزان از کارخانجات، صنایع بزرگ و پارک‌های علم و فناوری شهرستان و استان خود بازدید می‌کنند که تاکنون ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در این سطح از صنایع و کارخانجات بزرگ و پارک‌های علم و فناوری استان خود بازدید کردند.

وی اظهار کرد: سومین سطح، اردو در سطح ملی برای دانش‌آموزان استعدادهای درخشان در پایه نهم و دهم است و تاکنون هشت کاروان در این سطح اعزام شده است و مجموعاً ظرف چند روز آینده ۱۰ کاروان اعزام خواهد شد.

باستان با بیان اینکه این کار با دو هدف امیدآفرینی و روحیه خودباوری و جهاد تبیین انجام شده است، عنوان کرد: دشمنان در جریان اغتشاشات اخیر و در جنگ ترکیبی در مدارس قصد داشتند تا امید دانش‌آموزان را به یاس تبدیل کنند و در همین راستا در فضای مجازی ایران را به دانش‌آموزان ضعیف معرفی کرده بودند؛ اما زمانی که دانش‌آموزان پیشرفت‌ها، دستاوردها و موفقیت‌های ایران اسلامی را ببینند، حتماً در روحیه آن‌ها اثرگذار خواهد بود و یک ایران قوی را مشاهده خواهند کرد.

دهه هشتادی‌ها بسیاری از پیشرفت‌ها را رقم خواهند زد

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در ادامه افزود: نکته حائز اهمیت این است که این دانش‌آموزان مدیران آینده کشور هستند و بسیاری از پیشرفت‌های ایران اسلامی توسط همین دانش‌آموزان در آینده نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه در صنعت موشکی و ساخت پهباد ایران اسلامی جز کشورهای برتر در دنیا است، گفت: این برای دنیا پیام اقتدار و بازدارندگی صادر خواهد کرد.

باستان در ادامه گفت: دانش‌آموزان اگر این موضوع را به‌طور ملموس حس و درک کنند با روحیه بهتری به علم‌آموزی و تحصیل اقدام خواهند کرد تا تبدیل به یک دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی شوند و در آینده نیز تبدیل به یک مدیر خوب و انقلابی برای کشور شوند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: زمینه‌ساز اقتدار ایران اسلامی دانش‌آموزان عزیز هستند. دهه هشتادی‌ها بسیاری از پیشرفت‌ها را رقم خواهند زد و یکی از دلایل اصلی که دشمن در جریان اغتشاشات اخیر دهه هشتادی‌ها را هدف قرار داد، این بود که دهه هشتادی‌ها با زبان علم دنیا آشنا هستند و بر همین اساس در جنگ ترکیبی به سراغ آن‌ها آمد.

وی افزود: وظیفه ما در این عرصه امیدآفرینی و جهاد تبیین است. دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی دانش‌آموزی است که علاوه بر تلاش‌های علمی به مسیر تربیت خود توجه کند.

باستان خاطرنشان کرد: از دانش‌آموزان درخشان انتظارات زیاد است؛ چرا که می‌توانند زمینه‌ساز بسیاری از پیشرفت‌های ایران اسلامی شوند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اذعان کرد: این اردو امروز از صنایع هوا و فضا آغاز شد و در بعدازظهر امروز دانش‌آموزان از ستاره خلیج فارس در هرمزگان بازدید خواهند کرد.

وی در پایان عنوان کرد: پس از آن از صنایع کشتیرانی بازدید به‌عمل خواهد آمد و پس از آن دانش‌آموزان از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه و صنایع پهبادی بازدید خواهند کرد.

کد خبر 5728308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha