۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۳

همزمان با عید نوروز؛

طرح پایش کمی محصولات پیش‌بسته‌بندی شده به طور جدی پیگیری می‌شود

طرح پایش کمی محصولات پیش‌بسته‌بندی شده به طور جدی پیگیری می‌شود

اردبیل-مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: طرح پایش کمی محصولات پیش بسته بندی شده در ایام پیش روی عید و ماه مبارک رمضان به طور جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی ظهر پنجشنبه در بازدید از بازار اردبیل اظهار کرد: طرح پایش کمی محصولات پیش بسته بندی شده در ایام پیش روی عید و ماه مبارک رمضان به طور جدی پیگیری می‌شود و به صورت هدفمند در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه خالص فروشی شیرینی، کیک، زولبیا و بامیه مورد پایش قرار می‌گیرد، افزود: قنادان موظف به توزین و تعیین قیمت وزن جعبه و خالص شیرینی به صورت جداگانه هستند و رعایت نکردن این موضوع کم فروشی بوده و واحدهای متخلف در صورت رعایت نکردن وزن خالص به تعزیرات حکومتی معرفی می‌گردند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: از لحاظ ویژگی‌های فیزیکی جعبه‌های شیرینی ۵۰۰ گرمی، یک کیلو گرمی، یک و نیم کیلوگرمی، دو کیلوگرمی، سه کیلوگرمی و پنج کیلوگرمی بر اساس مقررات استانداردهای ملی باید به ترتیب دارای اوزان، ۹۰، ۱۳۵، ۱۸۵، ۲۲۵، ۲۶۵ و ۴۵۵ گرم بوده و دارای نشان استاندارد معتبر باشد.

علایی خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام عید و ماه مبارک رمضان و ضرورت صیانت از حقوق شهروندان، تمرکز گشت‌های ویژه بازرسی متشکل از بازرسان استاندارد اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بر صنوف قنادان، لبنیات فروشی‌ها، پروتئین فروشی‌ها، میوه و تره بار افزایش داشته است.

وی با اشاره به تشدید بازرسی گشت‌های نظارتی بر بازار افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه کم فروشی و استاندارد موارد تخلف موضوع را از طریق شماره تلفن گویای شبانه‌روزی ۱۵۱۷ و ۸-۰۴۵۳۳۷۴۱۱۵۶ به این اداره کل اطلاع رسانی نمایند تا با متخلفان مربوط برخورد قانونی لازم انجام گیرد.

کد خبر 5729129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha