۱۶ شهریور ۱۳۸۸، ۹:۵۸

اصیلیان در گفتگو با مهر:

استانداردسازی سوخت ناموفق بوده است/ استانداردسازی تا سال 90

استانداردسازی سوخت ناموفق بوده است/ استانداردسازی تا سال 90

معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست از ناموفق بودن طرح استاندارد سازی سوخت در کشور خبر داد و گفت: به روز نبودن پالایشگاههای کشور استاندارد سازی سوخت خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

دکتر حسن اصیلیان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر نقش آلودگی هوای تهران در سلامت شهروندان گفت: اگر چه تحریم عامل عقب افتادن طرح استاندارد سازی سوخت شده اما انتظار می رود تا سال 90 سوخت تمام خودروها در کشور استاندارد شود.

این متخصص بهداشت و محیط انسانی افزود: ارتقاء معاینه فنی خودروها باعث شد تا استانداردها برای کیفیت خودروها بهبود یابد و سختگیرانه تر شود و با اجرایی شدن اینگونه اقدامات که در کمیسیون زیربنایی دولت به آنها پرداخته شده می توان آلودگی هوا را به حداقل رساند.

معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست به نظارت بر ورود خودروهای خارجی و همینطور تولید محصولات خودرویی در داخل اشاره کرد و افزود: با ورود و تولید هر گونه خودرو به کشور که استانداردهای زیست محیطی را نداشته باشد مخالفت شده است. اما خروج آلاینده ها مبحث دیگری است که مربوط به خودروهای قبل از سال 82 است ولی با ارتقاء سطح معاینه فنی که طرح آن ابلاغ شده و در نیمه دوم سال 88 اجرایی میشود می توان به کنترل حجم آلاینده ها امیدوار بود.

این متخصص محیط زیست به خارج کردن خودروهای مشکل دار از چرخه حرکتی تاکید کرد و گفت: خوروهایی که نتوانند استانداردهای مورد نظر را بدست آورند و مسائل زیست محیطی را رعایت کنند از چرخه خارج می شوند و البته بحث استاندارد کردن سوخت با جدیت دنبال می شود و اقدامات اولیه آن در وزارت نفت انجام شده است.

دکتر اصیلیان به موفق نبودن طرح استاندارد ساختن سوخت از سوی وزارت نفت اشاره کرد و گفت: استاندارد بودن سوخت تاثیر زیادی بر کنترل آلودگی هوا دارد که این طرح تا امروز موفق نبوده که از عمده دلایل آن می توان به موضوع به روز نبودن پالایشگاههای کشور برای استاندارد سازی سوخت اشاره کرد.

کد خبر 940420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha