۱۶ دی ۱۳۸۶، ۱۴:۳۳

استانداردسازی شناورهای صیادی

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: به منظور افزایش عمر ناوگانهای صیادی کشور استانداردسازی این شناورها از سوی سازمان شیلات ایران به انجام می رسد.

ایرج هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: استاندارد سازی سیستم نگهداری شناورهای صیادی از تعهدات سازمان شیلات است که این امر با هزینه 100 میلیون تومانی اجرایی می شود.

وی با اشاره به ضرورت پرداخت به جایگاه عرضه محصولات شیلاتی در کشور، ضرورت پرداخت هزینه ارزش افزوده آبزیان ازسوی متقاضیان را مورد تاکید قرار داد.

درراستای اصل 44 قانون اساسی مباحث مربوط به عرضه محصولات شیلاتی به بخش خصوصی واگذارشده، ضمن اینکه هم اکنون با ورود اتحادیه های مربوطه به این مقوله، جایگاه عرضه محصولات شیلاتی دربازارهای داخلی پدیدارشده است.

هاشمی با اعلام اینکه درپرداخت تسهیلات به منظورایجاد واحدهای فرآوری درصورت توجیه اقتصادی طرح محدودیتی وجود ندارد، افزود: در حال حاضر گسترش آبزیان پرورشی و توسعه صنایع فرآوری درکلیه نقاط  کشور از برنامه های اصلی سازمان شیلات است که برای تحقق این منظور و درراستای ایجاد واحدهای فرآوری درصورت توجیه اقتصادی محدودیتی در پرداخت تسهیلات وجود ندارد.

کد خبر 616884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha