۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۴۴

پرچم اتحادیه اروپا در گرجستان آتش زده شد

پرچم اتحادیه اروپا در گرجستان آتش زده شد

شماری از محافظه کاران در گرجستان امروز پرچم اتحادیه اروپا را از بالای ساختمان پارلمان این کشور به زیر کشیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، محافظه کاران در گرجستان پرچم اتحادیه اروپا را در مقابل پارلمان این کشور آتش زدند.

در ادامه روزهای پرتنش در گرجستان، امروز سه شنبه شماری از محافظه کاران در این کشور پرچم اتحادیه اروپا را از روی ساختمان پارلمان برداشتند و آن را سوزاندند.

اخیراً مخالفان دولت گرجستان در اعتراض به قانون موسوم به «مأموران خارجی» به خیابان‌ها آمدند. بر اساس این گزارش، تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده تلاش معترضان در گرجستان برای شکستن درب ورودی ساختمان پارلمان و ورود به آن را نشان می‌دهند.

طبق این قانون تمام سازمان‌هایی که بیش از ۲۰ درصد از بودجه آنها از خارج تأمین می‌شود «عوامل خارجی» شناسایی خواهند شد. آمریکا و اروپا مدعی شده اند که این موضوع تهدیدی برای آزادی بیان است.

گفتنی است، اخیراً مجلس گرجستان طرحی تصویب کرده است که بر اساس این طرح اشخاص و سازمان‌هایی که دست کم ۲۰ درصد حمایت مالی خارجی دارند باید اعلام کنند.

کد خبر 5733296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • موسوی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      1 0
      درست متوجه شده؟ محافظه کارانی که پرچم اتحادیه اروپا رو آتیش زدن با اونهایی که اخیرا در اعتراض به قانون جدید (ماموران خارجی) درب پارلمان و شکستن تفاوت دارن؟ درسته؟ ماجرای دوسته متفاوت معترض وجوری قاطی نوشتیدکه قابل تشخیص نیست معترضینی که پرچم اروپا رو میسوزونن و در حمایت از اروپا در پارلمان میشکنند
    • PK ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      هیچ