۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۴۴

روسیه: آمریکا کانون های تنش جدید در مرزهای روسیه ایجاد می کند

روسیه: آمریکا کانون های تنش جدید در مرزهای روسیه ایجاد می کند

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا و هم پیمانانش در تلاش هستند تا در نقاط مرزهای جدید روسیه ایجاد ناامنی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه روسیه نسبت به تلاش های آمریکا برای وحشت آفرینی در مرزهای روسیه هشدار داد.

«الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مسکو نگران تلاش های آمریکا و متحدان این کشور در جهت ایجاد کانون های تنش جدید در مرزهای روسیه، به طور خاص در کشورهای همسایه روسیه از جمله گرجستان و مولداوی است.

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: ما نگران وضعیت گرجستان و مولداوی هستیم، زیرا این کشورها از آمریکا فاصله بسیار دوردارند، اما (آمریکا) همچنان تلاش می کند به آنها بگوید چه کاری باید و چه کاری نباید انجام دهند.

گروشکو یادآور شد که گرجستان و مولداوی همسایگان نزدیک روسیه هستند. اما آمریکا و اقمارش در پی ایجاد کانون های تنش بیشتر در مرزهای روسیه هستند.

اخیراً مخالفان دولت گرجستان در اعتراض به قانون موسوم به «مأموران خارجی» به خیابان ها آمدند. بر اساس این گزارش، تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده تلاش معترضان در گرجستان برای شکستن درب ورودی ساختمان پارلمان و ورود به آن را نشان می‌دهند.

طبق این قانون تمام سازمان هایی که بیش از ۲۰ درصد از بودجه آنها از خارج تامین می شود «عوامل خارجی» شناسایی خواهند شد.آمریکا و اروپا مدعی شده اند که این موضوع تهدیدی برای آزادی بیان است.

گفتنی است، اخیراً مجلس گرجستان طرحی تصویب کرده است که بر اساس این طرح اشخاص و سازمان هایی که دست کم ۲۰ درصد حمایت مالی خارجی دارند باید اعلام کنند.

کد خبر 5733441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha