«اسماعیل هنیه»:

برای آزادی تمام اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی تلاش می کنیم

برای آزادی تمام اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی تلاش می کنیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به آزادی اسیر فلسطینی بعد از گذشت ۱۷ سال از بند رژیم صهیونیستی بر ضرورت آزاد سازی همه اسرای فلسطینی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگوی تلفنی با «فؤاد الشوبکی» اسیر فلسطینی که بعد از ۱۷ سال از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شد تاکید کرد: ما مقاومت و پایداری اسرای فلسطینی از جمله فؤاد الشوبکی را ارج می نهیم.

وی در ادامه افزود: این اسیر فلسطینی بعد از آزادی از زندان رژیم صهیونیستی بر مواضع ثابت خود در قبال مسأله فلسطین تاکید کرد. گذشت این سال‌ها باعث نشده ایمان وی نسبت به مسأله فلسطین و مقاومت کمرنگ شود.

هنیه اضفافه کرد: مسأله اسرای فلسطینی یک دغدغه برای تمام فلسطینی‌ها به شمار می‌رود و همگان برای آزاد سازی اسرای فلسطینی با هر هزینه‌ای که لازم باشد، تلاش می‌کنند.

چند روز قبل رژیم صهیونیستی «فواد الشوبکی» اسیر فلسطینی را پس از گذشت ۱۷ سال که در بند صهیونیست‌ها بود، آزاد کرد.

الشوبکی با ۸۳ سال سن مسن‌ترین اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بود، وی از بیماری مختلف در ناحیه چشم، دستگاه گوارشی و قلب رنج می‌برد. این اسیر فلسطینی متولد ۱۹۴۰ در محله التفاح غزه و دارای مدرک لیسانس حسابداری از دانشگاه قاهره است.

رژیم صهیونیستی الشوبکی را ۱۴ مارس ۲۰۰۶ به همراه احمد سعدات دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین بازداشت کرد. دادگاه رژیم صهیونیستی الشوبکی را به ۲۰ سال حبس محکوم کرده بود که بعدها به ۱۷ سال کاهش پیدا کرد.

کد خبر 5733768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha