۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳

پنجره مهر؛

زیبایی های رود مرزی ارس

زیبایی های رود مرزی ارس

تبریز- رود ارس از ارتفاعات هزار برکه در جنوب ارزروم، در ترکیه سرچشمه می‌گیرد و از نزدیکی دوالو تا قره دونی در مرز ایران عبور می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، طول این رودخانه نزدیک به ۱۰۷۲ کیلومتر است و با حرکت از غرب به شرق، از استان‌های اردبیل، آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی می‌گذرد.

عریض‌ترین نقطه رودخانه در نزدیکی شهر جلفا قرار دارد که در آن پهنای رود به بیش از ۲۰۰ متر و عمق آن به بیش از چهار متر می‌رسد. این رودخانه دائمی در تمام فصول سال پر آب است.

به دلیل مسائل زیست محیطی و تخم‌ریزی ماهی‌ها، در برخی از ایام سال مجوز ماهیگیری صادر می‌شود که در این روزها، سواحل رودخانه در جلفا و شهرهای دیگری مانند پلدشت و سیه رود میزبان ماهیگیران می‌شود.

کد خبر 5743270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسین پورزاد پرسپولیسی IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      8 6
      واقعا جای تأسف چرا مردم آذربایجان باکو که دوست داشتنی هستند این الهام خانم علیف ریس جمهور کردند قره باغ حق باکو بود ولی جنگ خوب نیست منطقه سرزمین تو گرفتی دیگه چرا سرباز ومردم میکشی واین روند ادامه میدی باکو زمانی جز خاک ایران بوده آیا ایران باید به باکو حمله کن این کار درست نیست
    • امین IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      7 5
      هر ایوا خواهری اجازه به خودش میده درباره ایران وحمله به ایران نظر بده اخه خوشگله اگه امریکا میتونست به ایران بزرگ حمله کنه نظر توعه.... رو میخواست بدبخت