۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۲

معاون هواشناسی اصفهان در گفتگو با مهر:

بارش‌های بهار ۱۴۰۲ در اصفهان فرا نُرمال است

بارش‌های بهار ۱۴۰۲ در اصفهان فرا نُرمال است

اصفهان- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، بارندگی‌های فرا نُرمال برای اصفهان در بهار امسال پیش‌بینی کرد.

نوید حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میانگین بارندگی استان اصفهان از ابتدای سال زراعی (یکم مهر ۱۴۰۱) تا ۱۰ فروردین ماه امسال به ۱۹۰ میلیمتر رسید در حالی که استان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱۲۶ میلیمتر و در بلند مدت تا این تاریخ ۱۵۴ میلیمتر بارندگی داشت.

وی خاطرنشان کرد: بارش‌های امسال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد و در مقایسه با دوره آماری بلند مدت (۳۰ ساله) ۵۱ درصد افزایش یافته است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهرستان سمیرم با ۶۰۱ میلیمتر و فریدون‌شهر با ۴۳۲ میلیمتر بارش در سال زراعی جاری پُر بارش‌ترین و خور و بیابانک با ۴۶ میلیمتر کم بارش‌ترین نقاط استان هستند.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه میانگین بارش شهر اصفهان از ابتدای سال زراعی تا ۱۰ فروردین به ۱۷۵ میلیمتر رسیده است، خاطرنشان کرد: میانگین بارندگی در این کلان‌شهر در مدت مشابه سال گذشته تا این تاریخ ۴۷ میلیمتر و در بلندمدت (۶۳ ساله) ۹۰ میلیمتر بود.

وی با بیان اینکه میانگین بارندگی یک سال زراعی کامل شهر اصفهان ۱۲۰ میلیمتر است، افزود: میانگین بارش‌های شهر اصفهان در سال زراعی کنونی نسبت به مدت مشابه سال پیش ۲۷۱ درصد و در مقایسه با دوره آماری بلندمدت ۹۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تمام شهرستان‌های استان اصفهان جز کاشان، نائین، نطنز، خور و بیابانک و مورچه خورت در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته و بلند مدت افزایش بارندگی داشتند.

احتمال وقوع سیلاب‌های محلی در استان اصفهان

حاجی بابایی وضعیت بارش استان در ماه فروردین را نرمال (معمولی) پیش‌بینی کرد و افزود: بارش‌ها در نواحی جنوب استان طی این ماه بالاتر از نرمال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بارش‌های استان اصفهان در بهار امسال بالاتر از نرمال خواهد بود و وضعیت بارندگی این فصل در استان قابل مقایسه با ۲ -سه سال گذشته نیست.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: بهار امسال با توجه به بارش‌ها، وقوع سیلاب در استان دور از انتظار نیست و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و شکل‌گیری سیلاب‌های محلی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مهر، میانگین بارندگی یک سال زراعی کامل در استان اصفهان ۱۹۷.۳۸ میلی‌متر است.

کد خبر 5743588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha