۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۳۲

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

سنجش ۳ هزار نوآموز در کهگیلویه و بویراحمد/ ۱۳ پایگاه فعال است

سنجش ۳ هزار نوآموز در کهگیلویه و بویراحمد/ ۱۳ پایگاه فعال است

یاسوج_ رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سنجش ۳ هزار نوآموز از اسفند ماه تاکنون در استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دولت دوست ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: با آغاز سنجش و برنامه نوآموزان استان از اسفند سال ۱۴۰۱، تاکنون سه هزار سنجش برای نوآموزان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سنجش نوآموزان یک طرح ملی است، خاطرنشان کرد: باید ۱۵ هزار نوآموز استان تا پایان خرداد سنجش شوند، زیرا انجام دوباره سنجش در فصل تابستان برای آموزش و پرورش با توجه به هزینه‌ها و هماهنگی‌ها امکان پذیر نیست.

دولت دوست گفت: انتظار داریم مدیران مدارس پیش دبستانی اهمیت و زمان سنجش را به صورت مستمر به خانواده‌ها اطلاع دهند، زیرا پیش از این مدیران مدارس ملزم به اطلاع و ثبت نام نوآموزان برای سنجش بودند، ولی امسال این کار بر عهده والدین است.

وی هدف از تغییر زمان سنجش را مطلع شدن نوآموزان قبل از شروع سال تحصیلی از جایگاه آموزشی استثنایی یا عادی خود عنوان کرد.

دولت دوست ادامه داد: بر خلاف سال‌های گذشته، امسال دانش آموز در مرحله نخست سنجش می‌شوند و سپس ثبت نام آنها در مدارس تکمیل خواهد شد.

دولت دوست با اشاره به اینکه تاکنون ۶ پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار برای سنجش سلامت نوآموزان راه اندازی شده است، اظهار کرد: با راه اندازی مراکز دیگری در دیشموک، چاروسا، لوداب، مارگون، لوداب، مارگون، بهمئی، دنا و عشایر، این تعداد پایگاه به ۲۰ پایگاه افزایش می‌یابد.

دولت دوست افزود: به تازگی سامانه‌ای برای ثبت نام این مناطق فعال شده و انتظار داریم همه مناطق استان تا پایان خرداد ماه همکاری لازم را برای سنجش نوآموزان انجام دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: در ۱۷ سال گذشته سنجش نوآموزان، در فصل تابستان انجام می‌شد، اما امسال برای نخستین بار طرح سنجش سلامت در طول سال تحصیل انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: والدین باید وارد سامانه سنجش دانش آموزان به آدرس my.medu.ir شده و پس از پرداخت ۸۰ هزار تومان و دریافت نوبت، در تاریخ مشخص شده برای سنجش، به مرکز مورد نظر مراجعه کنند

کد خبر 5747577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha