۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۴۵

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد؛

رسیدگی فوری به اعتراضات رتبه بندی معلمان/ بررسی ۵۴ میلیون سند

رسیدگی فوری به اعتراضات رتبه بندی معلمان/ بررسی ۵۴ میلیون سند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دیدار با تشکل های فرهنگیان گفت: یکی از مسائل فوری و جاری آموزش و پرورش رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی با تبریک ایام ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق قبولی عبادت‌ها و نیایش‌ها در این ماه مبارک و تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: اولین جلسه خود را برای درک بیشتر مسائل آموزش و پرورش و معلمان به تشکل‌های فرهنگیان اختصاص داده‌ام، زیرا می دانم تشکل‌ها با کف مدرسه و معلمان ارتباط نزدیکی دارند.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های وزیر پیشین آموزش و پرورش که در یک سال و نیم گذشته زحمت‌های زیادی برای نظام تعلیم و تربیت کشید، اظهار کرد: یکی از افتخاراتم تحصیل در دانشسرای تربیت معلم و خدمت به عنوان معلم در نظام تعلیم و تربیت کشور است و سطوح مختلف معلمی را طی کرده‌ام، به همین دلیل آموزش و پرورش را به خوبی می‌شناسم و آموزش و پرورش را دوست دارم و به دلیل همین شناخت و دوست داشتن بود که مسئولیت سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را با مشکلات بزرگی که این دستگاه عظیم پیش رو دارد، پذیرفتم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت یکی از بزرگترین دستگاه‌های کشور است و کسی که عهده دار این دستگاه را بر عهده می‌گیرد، مسئولیت بسیار سنگینی خواهد داشت، اظهار کرد: یکی از وظایف تشکل‌ها امید دادن است. بن مایع و ذات انقلاب، امید دادن است و مادامامی که انسان امید داشته است به خواسته‌های خود خواهد رسید. رابطه بین امکانات و پیشرفت، یک به یک نیست اما رابطه بین امید و پیشرفت یک به یک است، لذا آموزش و پرورش ما به امید نیاز دارد. ممکن است، جایی امکانات باشد، اما بدون امید با وجود امکانات نیز به خواسته‌ها نخواهیم رسید، لذا امید مهمترین نکته‌ای است که باید بر آن تاکید نمائیم و در این راستا باید دستاوردهای انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت بیان شود.

وی ادامه داد: معلمی مسئولیت سنگینی است و دارای جایگاه ویژه ای است، نباید شأن معلم به فهم دیگران مرتبط شود، شأن معلم مربوط به مأموریت معلم است، لذا نباید شأن معلم به حقوق و دریافتی معلم متصل شود، بنابراین باید به عنوان متولی نظام تعلیم و تربیت شأن معلمان را حفظ و مسائل معیشتی آنان را حل کنیم و باید رسالت خود را ایجاد و ارتقای شأن معلم بدانیم.

صحرایی با بیان اینکه امام علی (ع) می‌فرمایند، جهل ریشه هر مصیبت و بلایی است و در جایی دیگر می‌فرمایند درد بی درمان جهل است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات ما ناشی از جهل است، معلمان مسئولیت رسالت و آگاهی مردم را برعهده دارند، لذا معلمان مسئولیت و جایگاه خاصی دارند، زیرا معلم بر جهل نور می‌تاباند و به همین علت پیکان همه حملات دشمنان به سمت مدرسه است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه و معلم جایگاه ویژه ای در حکمرانی آموزش و پرورش دارند، گفت: حکمرانی آموزش و پرورش فقط از خیابان سپهبد قرنی تهران میسر نمی‌شود، حکمرانی با خرد جمعی به نتیجه می‌رسد. حکمرانی در آموزش و پروش بدون مشارکت معلمان و خانواده‌ها و شنیدن صدای آنها به سرمنزل مقصود نمی‌رسد. باید مشکلات نظام تعلیم و تربیت از نگاه مدرسه بررسی شود و از جایگاه مدرسه برای آن راه حل ارائه شود، زیرا اگر معلمان همراهی نکنند، هیچ برنامه‌ای قابلیت اجرایی سازی پیدا نخواهد کرد.

صحرایی تصریح کرد: نظام پیشرفت هر کشور در مدرسه شکل می‌گیرد و بر این اساس باید مدارسی را طراحی نمائیم که پیشرفت کشور را رقم می‌زند. وزیری خوب است که آموزش و پرورش را به مساله اول آن کشور تبدیل نماید و هر کشوری که مساله اول آن آموزش و پرورش باشد، پیشرفت خواهد یافت، زیرا بذر پیشرفت در مدرسه کاشته خواهد شد.

وی در مورد اجرایی سازی سند تحول بیان کرد: مدرسه قرارگاه تحول است، لذا اجرایی سازی سند تحول باید مستقیماً از داخل مدرسه شروع شود. به دلیل اینکه برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش از ستاد و ادارات شروع می‌شود، معلمان از برنامه‌ها بی اطلاع هستند و بر این اساس آغاز هر برنامه تحولی باید از مدرسه باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از مسائل فوری و جاری آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان است، اظهار کرد: دولت گذشته به دلیل مشکلاتی که رتبه بندی داشت و امروز ما با آن مواجه هستیم، رتبه بندی معلمان را به مدت ۳ سال اجرایی نکرد، اما وجود اعضای جوان در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم باعث شد تا همت کافی برای اجرای رتبه بندی ایجاد شود.

صحرایی ادامه داد: بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه بندی معلمان بررسی شد که این مقدار سند آمار بسیار زیادی است و نشان از کار بزرگی است که در اجرای قانون رتبه بندی معلمان انجام شد.

وی با تبیین سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در مورد رتبه بندی معلمان در سه مسیر، اظهار کرد: رسیدگی به اعتراضات معلمان درباره رتبه‌های اعلام شده یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش است که در این مسیر نیز هدف، کمک به معلمان در کسب رتبه‌های خود البته بر اساس قانون خواهد بود.

صحرایی ادامه داد: کارگروه نظارت تشکیل خواهد شد تا ویژگی‌های متعارف رتبه‌ها مشخص شود و با هدف صحت سنجی و اعتبار بخشی، رتبه‌ها سنجیده خواهد شد تا کیفیت رتبه بندی افزایش یابد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف اصلی رتبه بندی بهبود کیفیت مدارس است، لذا باید مسیر رشد معلم را ترسیم کنیم، آموزش‌های خاصی برای توسعه شایستگی‌های معلمی باید برگزار شود و معلم باید دائم به روز شود. دانش آموزان ما تغییرات بسیاری را تجربه می‌کنند، لذا باید برای به روز آوری معلمان در راستای هدایت نسل تلاش کنیم و تا زمانی که این کارها را انجام ندهیم، تحول اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها در تدوین برنامه هفتم توسعه، به آموزش و پرورش کمک کنند، اظهار کرد: برنامه‌های جاری نباید با سندهای بالادستی ابلاغی نظام به آموزش و پرورش، مغایرت داشته باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر با هم کار کنیم، تکثیر می‌شویم و باید اصلی ترین دغدغه ما نظام تعلیم و تربیت باشد، به ویژه به کودکان و نوجوانان که در دوره‌ای زندگی می‌کنند که سرعت تغییرات زیاد است، لذا باید به آنها کمک کنیم که در این دنیای به سرعت در حال تغییر مسیر رشد صحیح خود را پیدا کنند.

کد خبر 5748597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • معلم IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      رتبه بندی نباید خالی بندی باشد اول باید سابقه، ارزشیابی سالانه،ضمن خدمت،گواهی های تشویقی ،باشد و در آخر سلیقه ای داوری نشود بخاطر کمبود بودجه
    • ناشناس GB ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      آقای وزیر لطفاً بندهای رتبه بندی را تغییر دهید تا شامل همه معلمان بشود نه فقط معلمان کم سابقه بنده باسی دوسال کارکردن رتبه ۱شدم وهیچ اضافه حقوقی به من تعلق نگرفته و بازنشسته شدم
    • فاطمه امیدعلی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      سلام متاسفانه مسئولین آموزش و پرورش بعد از ۲۵ تا ۳۵ سال به معلمان و مدیرانش تازه رتبه یک یا دو داده است واقعا برای سیستمی متاسف هستم که هنوز بلد نیست برای معلمش ارزش قائل شود ولی توقع دارد که هم برای اولیا و دانش آموز و خود مسئولین ارزش قائل شد ، واقعا برای این سیستم بی پایه و اساس متاسفم
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      با سلام وزیر مقدم حضور مبارک جناب صحرایی.یک کلام معلمان را درک کنید تا بتوانید مشکلاتشان را بر طرف نمایید.با تشکر
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      سلام در باره رتبه بندی بازنشستگان مهر ۱۴۰۰چه کار خواهی کرد
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      سلام در باره رتبه بندی بازنشستگان مهر ۱۴۰۰چه کار خواهی کرد
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      باسلام شماکه لحظه به لحظه آخرین اخبار رتبه بندی معلمان را منتشرمیکنید چرایکبار سراغی از سایر نیروهای این وزارتخانه نمیگیرد؟ این وزارتخانه نیروی اداری و خدماتی هم داره که متاسفانه هیچگونه افزایشی همانند معلمان نداشتن !!برای معلمان از سال۱۴۰۰معوقه رتبه‌بندی واریز شد اما برای این نیروها هیچ....
    • داریوش IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      ما معلمان ایشان رو به عنوان وزیر خودمان قبول نداریم و سخنان ایشان برای ما معلمان ارزش و اهمیتی ندارد
    • زاهدی US ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      اگر دوریال به حقوق کارمند و مستمری بگیر اضافه بشه دولت خودش با افزایش قیمت چند برابری دوباره قدرت خرید مردم را پایین میاره و این بازی تکراری هست
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      همش شعار،بعد از اینکه خرش از پل گذشت انوقت معلم رو نمیشناسه
    • سلام آ.محمد.دبیر آموزش و پرورش IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      سلام .با این رتبه بندی همون اندک انگیزه معلمان از بین رفت .معیار درستی برای رتبه بندی نبود و حق تعدادی از همکاران با کاغذ بازی ضایع شد .
    • معلم IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      ایشون هم سوار بر همان دور باطلی هستند که تا کنون بوده . آقای نوری وظیفه خودش برای دولت در خریدن زمان و تحقیر معلمان بخوبی انجام داد ولی برای ادامه همان روند بایستی قربانی شده و نیروی جدید ی کار را ادامه می داد ایشون تا شهریور این وظیفه را انجام داده و در صورت موفقیت یکی دیگر ادامه مسیر را طی کند
    • معلم IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      معلمین به وزیری نیاز دارند که معلم بوده و درک کند معلم با داشتن ۳۰ تا ۴۰ دانش اموز بدون حق مدیریت کلاس چه بار سنگینی را بر دوش می کشد رتبه بندی قرار بود خستگی را از معلم دور کند اما نهایتا آیتم هایش به نفع کسانی تمام شد که یک ساعت تدریس در کارنامه خود نداشتند
    • محمد دولابي IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      1 0
      حقوق معلم بایدبالاترین حقوق در سطح کشور باشد تا معلم جز مطالعه برای معیشت دنبال شغل دوم یا حتی سوم نباشد بتواند خودشو از نظر علمی بروز کند.
    • احسان IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      چرا همش گیر دادین رتبه پس تکلیف بقیه کسانی ک تک تومنم اضافه نشده ب حکمشون چ میشود بابا تورو بقرآن با عدالت پیش برید تورو ب امام زمان با عدالت پیش برید
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      سلام به نظر من شما که بودجه نداشتین چرا ما را یک سال نگه داشتین بااین تورم اون موقع که نیاز داشتین ما موندیم الان با31سال سابقه رتبه دو بهم دادن حق اعتراض هم از ما گرفتین مزد ده سال خدمت در روستای صعب العبور بدون آب برق با مدرک لیسانس دانشگاه فرهنگیان الان بازنشست شدم با کلی درد مرض حق ما این نبود
    • ES ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      حرفتو با عملتون یکی نیست فقط فقط بلدین شعار بدین
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      ببینیم و تعریف کنیم انشالله که شعار نباشه ودر عمل شاهد بهبود وضعیت معلمان باشیم ورتبه بندی به درستی اجرا شود برای اقای صحرایی ارزوی موفقیت را دارم
    • احمد AE ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      درود برشما انشاالله با کمک خدا موفق باشی
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      برای کاهش اعتراض ها لطفا ضرایب مصوب را در رتبه بندی چند سال قبل اعمال کنید نیازی به بررسی ۵۴ میلیون سند نیست این کار ها بیش از ده سال هست که انجام شده . برای ارتقای رتبه و یا کاهش رتبه از دستورالعمل های جدید استفاده کنید اگر بودجه کم دارید ضرایب را کم و زیاد کنید چرا با روح و روان معلم بازی می کنید
    • بینام IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      جناب اقای صحرایی پیاده شو جانم باهم قدمی بزنیم صحبت های ماورایی زیاد شنیدیم معلمی شغل انبیاست معلم شرمنده سفره زن و بچه است شرمنده صاحب خانه است حالا شما قویترین فرد مثلا بروسلی هم که باشی ولی بودجه در اختیار شما نباشد،مانند این است که بروسلی را با دست و پا و چشم بسته بیاورند به مبارزه.
    • بینام IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      جناب صحرایی خانه از پای بسط ویران است.‌‌‌... تا زمانیکه دیدها را عوض نکنیم وضعیت همین است چرا ژاپن در تکنولوژی حرف اول را میزند،چون آ پ در اولویت است.به آ پ بعنوان سرمایه نگاه میکند.
    • مریم IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      باسلام من اعتراض نکردم به رتبه بندی از بس گفتند ممکنه همین هم کم بشه ولی با 31سال کار در آموزش وپرورش و داشتن مدارک زیاد وثبت آنها امتیاز کمی بهم دادند وخیلی از این بابت ناراحت وناراضی هستم واقعا فکری کنید
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 1
      باعرض سلام وادب خدمت آقای صحرایی وعرض تبریک به شما که انشاالله انتخاب شایسته ای توسط آقای رئیسی برای این مسیولیت بزرگ و خطیربرای انجام این کار صورت گرفته باشد.اکر ممکن هست ی فرصت دیگر عنایت کنیدوسلیت برای اعتراض جاماندگان باز کنید بنده آخرین سال خدمتم هست فرصتی نیست.ممنون میشم.
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      کدوم سطوح معلمی رو طی کردید شما که یا حراست بودید یا در سایر جاهای عیر از اموزش و پرورش فعالیت کردید
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      کدوم سطوح معلمی رو طی کردید شما که یا حراست بودید یا در سایر جاهای عیر از اموزش و پرورش فعالیت کردید
    • محمدرضا IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      امید واهی دادن به امری که نتیجه اش معلوم است خیانت است مثل اینکه شما بیطاری را نزدبیماربدحالی ببری وهی امید دهی که انشاءالله خوب می شودنتیجه این امید دادن را۴۴ سال است باگوشت وپوست وخون خود لمس کرده ایم وزندگی معلمان ووضعیت آموزش وپرورش روبه قهقرا رفته وهرسال دریغ ازپارسال بوده است وهیچ کورسوی امیدی
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      باسلام دورد وتبریک تعدادی از مدیر آموزگاران روستاسهرستان سنندج اول قول اضافه کاردادند اکثر ما۶پایه و۱۰نفر دانش آموز داریم حالا می گویند به ۱۱نفر تعلق می گیرد خواهشندیم دراین مورداقدامات لازم رامبذول فرمایید باکمال تشکر از جنابعالی
    • AE ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      خواهش میکنیم به اعتراضات بازنشستگان ۱۴۰۰ رسیدگی شود حکم آن ها باتوجه به رتبه بندی نهایی تغییر کند تا بتوانند ماب التفاوت پاداش خود را دریافت کنند
    • ناشناس IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      عرض سلام وادب این وزیر هم که هنوز از را نرسیده همش می‌گوید رتبه بندی معلمین لطفا به ایشان بگوید شما یک دفاعی از حق نیروهای خدماتی داشته باشید فوق العاده ویژه‌ی را که قولشو به ما داده بوده اجرایی شود با تشکر نیروی خدماتی
    • ناشناس IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      عرض سلام وادب این وزیر هم که هنوز از را نرسیده همش می‌گوید رتبه بندی معلمین لطفا به ایشان بگوید شما یک دفاعی از حق نیروهای خدماتی داشته باشید فوق العاده ویژه‌ی را که قولشو به ما داده بوده اجرایی شود با تشکر نیروی خدماتی
    • ناشناس IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      باید اول شما معلم را هم از لحاظ مالی و هم شان اجتماعی به‌ او باز گرداند و بعد قدم بعدی تربیت اسلامی''ودینی آنهم توسط معلمان زبده' وباهوش''و تربیت و بکارگیری انسان‌بود نمودن‌ان‌است دولت باشد''تا نسلی درست' پاک''سازنده و قابل اعتماد داشته باشیم' و امیدوار به آینده ایران فردا''ایران اسلامی' بودن جهل''ا
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      حرف و سخن و تمجید و تعریف دیگر بس است هر چه سریعتر رتبه بندی واقعی را به سرانجام برسانید
    • GB ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      آقای صحرایی ضمن تبریک خواهشن سخنرانی دیگه بسه این رتبه بندی جمعش کن معلما اصلا نخواستند بزار کارشون را انجام بدند حقوق هم نمیخواد اضاف کنی بدتر با این کاراتون معلما را دلسرد کرد و نهال نا امیدی را دردلش کاشتی حالا حرف از امید میزنی خخخ
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      چه کردید برای معلمان ؟
    • معلم AE ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      سالی که نکوست از بهارش پیداست به خدا از ابن اقا بوی نان نمی آید آقای وزیر ما افزایش حقوق نخواستیم لطفا دست از سرما بردار
    • مجید IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      حرف زدن یک طرفه مشکلی از کسی حل نمیکنه؟ یکی بگو و یکی بشنو آیین نامه رتبه بندی پر از ایراد و اشکالی اگر محض رضای خدا میخواهی کاری کنی ایرادات آن باید رفع شود رتبه بندی باید بر اساس سابقه و مدرک و ضمن خدمت باشه این همه برای ممیزی هم هزینه نکنید برای بازنشسته ها هم کاری بکنید با توجه به تورم بالا در ک
    • سهراب IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      حالا نوبت جناب صحرایی رسید که سخنرانی کند،وعده دهد،بعید است بعید این آقا بتواند و بخواهد کاری بکند
    • M IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      سلام ،بنده بیست سال خدمت رتبه یک شدم،علاوه بر مدارک روی کاغذ مستندات مانند معلمان و مدیران ومهندسین وحراست ادارات دولتی و خصوصی و درجه داران در سپاه و ارتش و نیروی انتظامی سر کلاس درس بنده ی حقیر نشسته بودند و هستند وحاضرم بعنوان مستندات برشهادت دادن به حضور بیارم،
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      والا با این حرفهایی که از سرپرست شنیدیم وزارتخانه بی در و پیکر آموزش و پرورش خفقان آمیز میشه. همه کارکنان دولت بدون هیچ سر و صدایی چندین فوق العاده ویژه و... میگیرن و ما باید هفت خان رستم رو واسه چیزی که حقمونه رو طی کنیم. آقای سرپرست اگه ممکنه اصلا رتبه بندی رو حذف کنید و همون فوق العاده ویژه ۵۰ رو