۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی اردبیل:

کامیون حامل چوب قاچاق جنگلی در اردبیل توقیف شد

کامیون حامل چوب قاچاق جنگلی در اردبیل توقیف شد

اردبیل- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: یک دستگاه کامیون حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در جاده نمین به اردبیل توسط ماموران یگان حفاظت توقیف شد.

محمد نوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اقدام به موقع نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل یک دستگاه کامیون حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در جاده نمین به اردبیل توسط مأموران یگان حفاظت توقیف و محموله به اداره کل انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه‌روزی و با کنترل گلوگاه‌های قاچاق استان فعالیت دارند، افزود: در این رابطه یک نفر متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی استان معرفی شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل بیان کرد: ادامه تراژدی قطع درختان جنگلی سبب از بین رفتن گونه‌های مختلف درختان می‌شود که نه تنها آسیب‌های جدی به طبیعت وارد می‌کند بلکه سبب بر هم زدن نظم جنگل‌ها و نابودی ذخایر ژنتیکی این درختان نیز می‌شود.

نوری افزود: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه‌ای همگانی است و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان با گشت و کنترل در عرصه‌های ملی با متخلفین به عرصه‌های منابع طبیعی برخورد قاطع خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: از مردم شریف و دوستداران طبیعت تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخریب در اراضی ملی و قاچاق فرآورده‌های جنگلی مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

کد خبر 5760044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha