۲۶ آذر ۱۳۸۵، ۱۰:۰۳

قاچاق چوب کاهش یافته است

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از کاهش قاچاق چوب به‌دنبال فعالیت یگان ویژه حفاظت سازمان جنگل ها خبر داد.

سرهنگ تقی ایروانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تلاش این یگان بیشتر جلوگیری از وقوع جرم است اما در مواقع لزوم با جرم هایی که بروز می کند برخورد مقتضی را انجام می دهد.

وی افزود: از زمان تشکیل یگان ویژه حفاظت سازمان جنگل ها فعالیت های اطلاعاتی گسترده ای صورت گرفته و محورهای اصلی فعالیت قاچاقچیان مورد شناسایی واقع شده است .

ایروانی خاطر نشان کرد: هم اکنون عرصه برای حضور قاچاقچیان تنگ شده و قاچاق چوب در ماه های اخیر کاهش قابل توجهی یافته است .

وی تصریح کرد: این یگان به دنبال انجام وظایف ذاتی در استراتژی خود پیشگیری از تصرف اراضی را نیز منظور کرده و هم اکنون آن را در اولویت کاری خود قرار داده است.

ایروانی یادآور شد: پیشگیری از تصرف اراضی با اتخاذ تدابیری خاص و گزارشات به موقع و لحظه ای از طریق واحد مرکز فرماندهی و کنترل در حال پیگیری است و در تهران و مراکز استان ها مبارزه با تصرف زمین و رانت های زمین خواری از جمله اولویت های این یگان است.

وی اظهار داشت : در شهرستان ها و سایر نقاط نیز بسته به شرایط اقلیمی و جغرافیایی اولویت حفاظت مربوط به چرای دام ، قاچاق چوب و ... است و برنامه ریزی حفاظتی خاصی برای شهرستان ها منظور شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها با اشاره به کمبودهای موجود تاکید کرد: در صورت داشتن امکاناتی از قبیل خودرو، مهمات ، سلاح و ساختمان های استقرار عملکرد این یگان بسیار بهتر خواهد شد.

به گزارش مهر، یگان ویژه سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور از اواخر سال گذشته حدود دو هزار نفر نیروی با آموزش دیده آغاز به کار کرده است .

کد خبر 422332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha