۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۴۸

زلنسکی: وقت عضویت اوکراین در ناتو فرا رسیده است

زلنسکی: وقت عضویت اوکراین در ناتو فرا رسیده است

رئیس‌جمهور اوکراین تاکید کرد که ناتو باید تصمیم‌گیری لازم برای پذیرش عضویت این کشور را صورت دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس‌جمهوراوکراین بار دیگر درخواست پیوستن این کشور به ائتلاف نظامی ناتو را مطرح کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد که وقت زمان آن فرا رسیده است که ناتو تصمیم سیاسی خود در خصوص دعوت از اوکراین برای پیوستن به این ائتلاف نظامی بگیرد و اوکراین می خواهد بداند چه زمانی به عضویت ناتو درمی آید.

رئیس‌جمهور اوکراین در یک کنفرانس خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو اعلام کرد که نشست ماه ژوئیه ناتو در ویلنیوس ممکن است تاریخی شود و او برای شرکت در این نشست دعوت شده است.

زلنسکی ادامه داد: از دعوت برای حضور در نشست سپاسگزارم، اما دریافت دعوتنامه مربوط به عضویت در ناتو برای اوکراین نیز مهم است.

رئیس‌جمهور اوکراین با تاکید بر خواست خود افزود که هیچ مانع عینی در مسیر تصمیم سیاسی برای دعوت از اوکراین به ناتو وجود ندارد و حال که اکثر مردم کشورهای ناتو و اوکراینی ها از این مسئله حمایت می کنند، زمان تصمیم گیری های مربوطه فرا رسیده است.

زلنسکی همچنین گفت که اوکراین خواستار تضمین های امنیتی در مسیر عضویت در ناتو است.

اوکراین در سال ۱۹۹۱ از اتحاد جماهیر شوروی استقلال یافت و در سپتامبر گذشته پس از اینکه روسیه چهار منطقه اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد، اعلام کرد که برای عضویت سریع در ناتو آمادگی دارد.

کد خبر 5760185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دهقان AE ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 0
      فعلا که زمان مرگ و نابودی اوکراین باعث شده از طرفی قصد زلنسکی این هست که از بند تهاجم به یک کشور عضو تجاوز به کل عرض بقیه اعضا می‌باشد استفاده کنه که در این صورت جنگ جهانی علنا شروع خواهد شد