۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۴۶

اروپا درهای خود را به روی واردات از اوکراین می‌بندد

اروپا درهای خود را به روی واردات از اوکراین می‌بندد

بنا به گزارش‌های رسانه‌ای، لهستان خواستار وضع ممنوعیت وارداتی بر بسیاری از محصولات اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به اسپوتنیک، کشورهای اروپایی ممکن است ممنوعیت کلی واردات از اوکراین را در دستور کار خود قرار دهند.

برخی گزارش‌های رسانه‌ای روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه در بروکسل اعلام کردند که بنا به پیشنهادی که لهستان ارائه کرده، اتحادیه اروپا واردات بیشتر محصولات غذایی از اوکراینی به غیر از گندم، ذرت، کلزا و آفتابگردان، را به دلیل پاسخگویی به نارضایتی کشاورزان اروپایی، ممنوع کند.

یک شبکه تلویزیونی لهستان نیز در گزارش اعلام کرد که دولت ورشو در نظر دارد میوه های نرم، تخم مرغ، مرغ، شکر و عسل اوکراین را در فهرست ممنوعیت واردات قرار دهد.

در بخشی از این گزارش آمده است که دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز درخواست های خود را در رابطه با ممنوعیت واردات محصولات غذایی از اوکراین مطرح کردند.

نشست وزرای کشاورزی و شیلات اتحادیه اروپا سه شنبه آینده در لوکزامبورگ برگزار می شود و قرار است در این نشست موضوع واردات مواد غذایی از اوکراین مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

پیش از این و در ۱۶ آوریل، لهستان و مجارستان واردات محصولات کشاورزی اوکراین را به طور موقت تا ۳۰ ژوئن متوقف کردند. این دو کشور اعلام کردند که به دلیل عدم پاسخگویی کمیسیون اروپا به درخواست‌های آنها برای کمک اروپا به کشاورزان مجارستانی و لهستانی مجبور به انجام چنین اقدامی هستند. کشاورزان این دو کشور در نتیجه انباشت بیش از حد بازارهای این کشورها با محصولات کشاورزی اوکراین ضررهای قابل توجهی را متحمل شدند.

کد خبر 5760260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      1 0
      لابد اورانیوم گلوله ها نشسته به غلات.خودشون زدن تو اکراین
    • GB ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
      0 0
      باشه ، قبول دیگه محصولات اوکراین نمی خرند و فریاد میزنند ، اوکراین بد - بد - بد ! پوتین خوب - خوب - خوب ..... !