۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان:

آموزش رانندگی باید کارآموز را در شرایط جوی مختلف ماهر کند

آموزش رانندگی باید کارآموز را در شرایط جوی مختلف ماهر کند

زنجان- رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان گفت: کارآموزان باید در شرایط مختلف جوی آموزش ببینند تا آمادگی مواجهه با خطر را داشته باشند.

سرهنگ مجید باقری، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در کشور ما بحث آموزش در هر مقوله‌ای مظلوم واقع شده و نه تنها در آموزش رانندگی بلکه در حوزه‌هایی مثل فرهنگ شهرنشینی و آپارتمان‌نشینی هم ضعف داریم.

وی یادآور شد: در کشورهای پیشرفته کسی که قصد دارد یک راننده معمولی باشد، رانندگی در هر شرایط جوی مثل هوای آفتابی، برفی، یخی، مه‌آلود و سایر موارد را می‌آموزد تا آمادگی مواجهه با خطرات را داشته باشد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان زنجان ادامه داد: کسی که در آزمون رانندگی پذیرفته می‌شود باید با مهارت کامل بتواند در محیط‌های مختلف رانندگی کند و سرنشینان خودرو در هنگام رانندگی او دچار ترس و اضطراب نشوند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این کلاس‌های ۱۰ ساعته برای تدریس آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی برای کارآموزان برگزار می‌شد، ابراز کرد: در حال حاضر شرکت در این دوره اختیاری شده و برخی از کارآموزان تعهدنامه‌ای امضا می‌کنند که خود کتاب آئین‌نامه را مطالعه کنند.

باقری اختیاری شدن آموزش آئین‌نامه را نادرست خواند و گفت: قبلاً کارآموز به شکل تئوری قواعد ابتدایی راهنمایی و رانندگی را یاد می‌گرفت و بعد در عمل آن‌ها را تجربه می‌کرد اما اکنون بدون آگاهی وارد چرخه رانندگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مربیان آموزش دهنده رانندگی نیز در دروه‌های مختلف ارزیابی می‌شوند و مربیانی که ضعف دارند زمینه بازآموزی آن‌ها فراهم می‌شوند تا با مهارت کامل وارد کار شوند.

کد خبر 5772344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha