۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۱۴

انگلیس از تغییر راهبرد روسیه در حمله موشکی به اوکراین خبر داد

انگلیس از تغییر راهبرد روسیه در حمله موشکی به اوکراین خبر داد

وزارت دفاع انگلیس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو با ادغام پهپادهای شناسایی دوربرد خود با حمله موشکی علیه اوکراین، به تغییر راهبردش پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع انگلیس امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که روسیه حملات موشکی خود به اوکراین را با استفاده از پهپادهای تجسسی دوربرد خود انجام می دهد.

به گزارش رویترز، در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع انگلیس در این باره آمده است که مسکو با ادغام پهپادهای شناسایی دوربرد خود با حمله موشکی علیه اوکراین، به تغییر راهبردش پرداخته است.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: این پهپادها شامل پهپادهای نسبتاً ارزان هستند و برد کافی برای پرواز بر فراز اهداف دارند. روسیه به احتمال زیاد این تاکتیک را در تلاش برای بهبود هدف گیری خود اتخاذ کرده است.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای مسلح این کشور در حملات خود یک سامانه پدافندی پاتریوت آمریکایی مستقر در شهر کی‌ یف، پایتخت اوکراین را با موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) کینژال منهدم کردند.

شبکه سی ‌ان ‌ان هم تأیید کرد که ارتش روسیه بار دیگر شهر کی‌ یف، پایتخت اوکراین را با حملات سنگین موشکی و پهپادی هدف قرار داده است.

وب‌سایت شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام ارشد نظامی اوکراین نوشته بود: شهر کی‌یف بامداد امروز برای هشتمین بار در ماه جاری هدف حملات استثنایی و متراکمِ موشک‌های کروز، پهپادها و احتمالا موشک‌های بالستیک روسیه قرار گرفت.

به گفته این منبع نظامی اوکراینی «حمله امروز ارتش روسیه از نظر حجم آتش استثنایی بود؛ با شلیک حداکثر موشک در کوتاهترین زمان.

ارتش روسیه در ماه‌های اخیر راهبرد و تاکتیک خود را در میدان جنگ تغییر داده و با حملات موشکی و پهپادی گسترده، زیرساخت‌های اوکراین را بمباران می‌کند. حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

کد خبر 5786637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دهقان IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      18 4
      گویا موشک کینژال روسی اینقدر موفق عمل کرده و دقیق بوده و ضربات و خسارت سنگین که کل جمع غربی به واکنش تحریف اصل موضوع واداشته این را از ناله و شیون آنها کاملا میتوان درک کرد در جنگ ترکیبی هم گویا روس‌ها جلوتر و موفق تر هستند
    • امین IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      3 0
      باعث نابودی اوکراین غربیها هستن
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      0 2
      ما انقلاب نه شرقی نه غربی داشتیم نباید هیچکدام را تایید میکردیم چون کار هر دو طرف غیر انسانی است