۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲

استاندار زنجان:

گام بزرگی برای توسعه تجارت خارجی استان زنجان برداشته شده است

گام بزرگی برای توسعه تجارت خارجی استان زنجان برداشته شده است

زنجان- استاندار زنجان گفت: طی دیدارهای صورت گرفته با سفرای ایران در ۲۱ کشور، آمادگی استان برای تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی روز شنبه با یادآوری دیدارهای صورت گرفته با سفرای جمهوری اسلامی ایران در ۲۱ کشور اروپایی، آسیای جنوب شرقی و آفریقایی طی هفته گذشته، گفت: در این دیدارها توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنجان معرفی و اعلام آمادگی استان برای تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی با این کشورها اعلام شد.

وی در راستای تقویت مناسبات تجارت خارجی استان بامعاون وزیر در امور کنسولی مجلس و امور ایرانیان، دستیار وزیر و مدیر کل مدیترانه و اروپای شرقی، مدیر کل اقتصاد مقاومتی، دستیار ویژه وزیر در امور نمایندگی‌های داخلی، دستیار مدیر کل آسیایی جنوب شرقی، سفرای منتخب جمهوری اسلامی ایران و مدیران ارشد در امور کشورهای نروژ، سوئد، مجارستان، اندونزی، فیلیپین، تانزانیا، غنا و توگو، ساحل عاج، ماداگاسکار و موریس، کنگو برازاویل، سیرالئون، ترکیه، تاجیکستان، قزاقستان، چین، روسیه، هند و کره جنوبی و همچنین رؤسای کنسولگری‌های کشورمان در هنگ کنگ، گوانجو، ترابوزان، ارزروم و استانبول به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

استناندار زنجان گفت: این دیدارها با هدف معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی و معدنی استان زنجان و آشنایی با بازارهای اقتصادی این کشورها جهت توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی صورت گرفت.

افشارچی با بیان اینکه سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف، ظرفیت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های سرمایه گذاری و اقتصادی استان زنجان است، ادامه داد: در این دیدارها توانمندی‌های استان زنجان در حوزه‌های مختلف مطرح شد.

استاندار زنجان پیرامون انجام این دیدارها و پیگیری‌ها برای توسعه تجارت خارجی استان، گفت: برای توسعه تجارت خارجی استان مسیری طی شده و ما اکنون می‌توانیم این مسیر را تصحیح کنیم تا منجر به بهبود وضعیت تجارت خارجی استان و جذب سرمایه گذاری ها شود.

گفتنی است در سند توسعه تجارت خارجی زنجان، ارتقای میزان صادرات استان به یک میلیارد دلار هدف گذاری شده است.

کد خبر 5795229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha