۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۳

پولیتیکو گزارش داد؛

آمریکا هم به اوکراین سلاح می‌فروشد و هم به روسیه

آمریکا هم به اوکراین سلاح می‌فروشد و هم به روسیه

آمریکا ضمن تحریمهای شدید علیه روسیه،با سرو صدای زیاد در حال تزریق گسترده نظامی ارتش اوکراین است اما در خفا تسلیحات آمریکایی از طریق بازار سیاه به دست روس‌ها می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه آمریکایی پولیتکو گزارش داد که اسنادی به دست این نشریه رسیده که نشان می‌دهد دو شرکت روسی «پرامتکنولوجیا» و «تتیس»، هزاران گلوله آمریکایی دریافت کرده‌اند که توسط یک شرکت آمریکایی به نام «هورنادی» ساخته شده است.

با این که این شرکت آمریکایی چینن فروشی را تکذیب کرده، اما تحقیقات پولیتکو نشان می‏‌دهد که دو شرکت روسیِ مذکور علاوه بر گلوله، توانسته‌اند سلاح دورزن مخصوص تک تیراندازان از نوع «اورسیس» را تحت عنوان سلاح شکاری از هورنادی بخرند و به روسیه وارد کنند.

شواهد و مدارک فزاینده‌ای نشان می‌‏دهد که به رغم تحریمهای بی‌سابقه روسیه انواع تجهیزات کشنده و غیرکشنده غربی همچنان به روسیه می‌‏رسد؛ به طور خاص روسیه کمبود خود درتولید گلوله‏‌های سلاح‏های تک‏‌تیراندازان را از بازارهای سیاه مهمات کشورهای غربی فراهم می‏‌کند.

«یوگنی پریگوژین»، رئیس گروه واگنر (ارتش خصوصی وابسته به روسیه) در پاسخ به سوال خبرنگار پولیتکو مبنی بر منبع مهماتی که این گروه استفاده می‏‌کند، با لحنی تمسخرآمیز گفته است که این گروه مقدار زیادی از مهمات ساخت ناتو دارد که از ارتش اوکراین به جا مانده است و در ادامه با همان لحن گفت که برای تهیه اف ۳۵، تیرباز و سلاح دور زن و نارنجک انداز هم کمک خواسته است.

مشخصا شرکت روسی تتیس که ۴۱ درصد سهام آن متعلق به «سرگی سنچکنو» و «الکساندر لواندوسکی» است و این دو با ارتش روسیه در ارتباط هستند، در فوریه ۲۰۲۲ سیصد هزار «واحد» از انواع محصولات هورنادی را سفارش داده‌‏است.

کد خبر 5814542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha