۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۴

رایزنی دبیر کل اتحادیه عرب با معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان

رایزنی دبیر کل اتحادیه عرب با معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان

دبیر کل اتحادیه عرب در دیدار با نایب رئیس شورای حاکمیتی سودان بر لزوم تلاش‌های بین‌المللی جهت پایان دادن به بحران سودان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب با مالک عقار، نایب رئیس شورای حاکمیتی سودان در قاهره دیدار و گفتگو کرد.

ابوالغیط در این دیدار با تأکید بر لزوم تلاش‌های بین‌المللی جهت حل‌وفصل بحران سودان، افزود: اتحادیه عرب نسبت به اقدام در خصوص تثبیت ثبات در سودان و آمادگی ارایه هرگونه کمک و پشتیبانی در رابطه با تحقق امنیت و ثبات در سودان متعهد است.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: ما بر اهمیت اجرای اقدامات در خصوص دست‌یابی به سازوکاری که از طریق آتش‌بس‌های مورد توافق در نشست‌های جده به رسیدگی به وضعیت انسانی بحرانی در مناطق درگیر نزاع‌های مسلحانه کمک کند، تأکید می‌کنیم.

همچنین ابوالغیط در این گفتگو اقدامات جدی جهت هماهنگی میان امور صورت‌گرفته در خصوص وضعیت انسانی موجود در سودان را ضروری دانست.

از سوی دیگر، مالک عقار نیز دبیرکل اتحادیه عرب را در جریان تحولات میدانی سودان قرار داد.

نایب رئیس شورای حاکمیتی سودان با اشاره به بی‌نتیجه‌بودن ابتکارهای بین‌المللی و منطقه‌ای در دست‌یابی به راه‌حل پایان درگیری‌ها در سودان، بر ضرورت هماهنگی این اقدامات، به دور از کشمکش‌ها، جهت تثبیت صلح، ثبات و یکپارچگی سودان، تأکید کرد.

کد خبر 5814829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha