۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

تیم ملی والیبال در باد برد آلمان نخوابد/ ابهامات خط‌زدن یک بازیکن

تیم ملی والیبال در باد برد آلمان نخوابد/ ابهامات خط‌زدن یک بازیکن

کارشناس والیبال ایران گفت: بازیکنان تیم ملی نباید در باد پیروزی مقابل آلمان در لیگ ملتهای والیبال بخوابند.

محمدرضا دامغانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره پیروزی ایران مقابل آلمان در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال گفت: تیم ملی هفته اول را خوب شروع نکرد و نتایج قابل قبولی هم نگرفت که در رنکینگ جهانی دو پله سقوط داشت. بنابراین بازیکنان باید در هفته دوم تمام تلاش خود را به کار می‌گرفتند تا بهتر نتیجه بگیرند. برای شروع، این پیروزی بد نبود اما اگر واقع‌بینانه به آن نگاه کنیم آلمان تیمی نبود که بازیکنان ما را به صورت جدی محک بزند.

آلمان حرفی برای گفتن نداشت

این کارشناس والیبال ادامه داد: تیم آلمان بسیار بی برنامه بازی کرد به طوری که اصلاً در حد و قواره خودش ظاهر نشد. بازیکن قدرتمندی که تیم ایران را اذیت کند در ترکیب تیم آلمان وجود نداشت. البته به هیچ عنوان قصد تخریب تیم ملی را ندارم، ما همه ایرانی هستیم و از پیروزی تیم ملی کشورمان در هر مسابقه خوشحال می‌شویم؛ اما واقعیت این بود که تیم آلمان در حد و اندازه واقعی خودش نبود بنابراین تیم ما اصلاً تحت فشار نبود. آلمانی‌ها در هیچ زمینه‌ای خوب کار نکردند، بنابراین نمی‌توانیم بگوییم این تیم چندین شاخصه خاص داشته و با این شرایط تیم ایران آن‌ها را شکست داده است. آن‌ها حتی بازیکنان شاخصی هم نداشتند و از دورانی که آلمان در والیبال قدرتمند بود خیلی فاصله گرفته‌اند.

نباید در برد مقابل آلمان بخوابیم

دامغانی در ادامه به عملکرد بازیکنان ایران اشاره کرد و گفت: در بازی مقابل آلمان، وادی نشان داد بازیکن توانمندی است. دیگر بازیکنان مثل امین اسماعیلی نژاد هم انتظارات را برآورده کردند ولی آلمان اصلاً حرفی برای گفتن نداشت و تیمی نبود که بازیکنان ما را به چالش بکشد. به نظرم نباید در برد این بازی بخوابیم و فکر کنیم که آلمان را بردیم و کار تمام است چون اصلاً تیم آلمان هیچ نکته مثبتی برای بازیکنان و کادر فنی نداشت.

عیار تیم ملی مقابل ایتالیا مشخص می‌شود

کارشناس والیبال در مورد بازی امروز مقابل ایتالیا عنوان کرد: با توجه به لیستی که ایتالیا برای حضور در هفته دوم ارائه داده و با تمام برترین‌ها به میدان آمده عیار تیم ملی در بازی امروز مشخص می‌شود، امیدوارم بازیکنان جلوی تیم قدرتمند ایتالیا بازی قابل قبولی ارائه دهند.

معنوی نژاد با بیشترین بازی نمره قبولی گرفت

وی در مورد تغییر در ترکیب تیم ملی والیبال و خط خوردن معنوی نژاد گفت: الان اصلاً وقت انتقاد از تیم ملی نیست، اما در مورد خط خوردن معنوی نژاد ابهاماتی وجود دارد. او ۲۰ روز قبل از اعزام از ترکیب تیم خط زده شد. بعد از آن ناچاراَ به خاطر مصدومیت صالحی، کادر فنی مجبور شد دوباره سه چهار روز قبل از اعزام معنوی نژاد را در ترکیب تیم قرار دهد. در هفته اول هم بیشترین بازی را معنوی نژاد در آن پست انجام داد و نمره قبولی هم دریافت کرد.

اسفندیار با کمترین میزان بازی در ترکیب تیم قرار گرفت

دامغانی ادامه داد: اما دوباره در هفته دوم با آن فیزیک و استایل در شرایطی که می‌توانست مقابل ایتالیا بازی خوبی ارائه دهد از ترکیب تیم خط خورد و بازیکنی مثل اسفندیار که کمترین بازی را انجام داده در ترکیب تیم قرار می‌دهند. در مورد صالحی هم اطلاع ندارم که مصدومیتش برطرف شده یا خیر. این موضوع کمی چالش برانگیز است چرا بازیکنی که بیشترین بازی را در پست خودش انجام داده را اعزام نکردیم. ولی در مجموع ما از وضعیت بازیکنان در اردوی تیم ملی خبر نداریم و قطعاً کادر فنی به مسائل اشراف دارند و آن‌ها می‌توانند بهتر پاسخگو باشند.

کد خبر 5816137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha