۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳

رئیس دادگستری ساوه:

۷۰ درصد پرونده های قضایی صنایع منتهی به سازش شده است

۷۰ درصد پرونده های قضایی صنایع منتهی به سازش شده است

ساوه- رئیس دادگستری ساوه گفت: ۷۰ درصد پرونده های قضایی صنایع منتهی به سازش بین کارگر و کارفرما شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن شریفی صبح روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت قوه قضائیه که در محل دادگستری شهرستان ساوه برگزار شد، گفت: تجلیل از شهید بهشتی تجلیل از مردم و قانون اساسی است.

وی افزود: دستگاه قضا به منظور تحقق منویات رهبری سندی تحت عنوان سند تحول و تعالی قضائی مأموریت‌های مختلف تنظیم کرده است.

رئیس دادگستری ساوه تصریح کرد: این سند برگرفته از چالش‌های قضائی و حقوقی است که مردم با آن مواجه هستند که تاکنون با پیگیری و بازدیدهایی که انجام شده ۲۰۰ چالش در جامعه وجود دارد که در غالب ۴۷ چالش جمع آوری و برنامه‌های راهبردی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای حل آنها پیش بینی شده است.

وی با اشاره به رویکرد دستگاه قضا گفت: هدف از تنظیم سند کارآمدی قضا، ایجاد امیدواری در بین مردم و خوشبین کردن مردم به عملکرد نظام است، در واقع رویکرد دستگاه قضا مقابل برنامه دشمن است زیرا دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

شریفی افزود: قانونگذاران در سال ۹۲ به این نتیجه رسیده زندان نباید جای همه باشد و در این راستا ابزارهای قانونی برای ارائه ارفاق به متهمان گذاشته که قضات همه شعبه‌ها در سال گذشته برای ۲ هزار و ۱۵۲ فقره از پرونده‌ها رأی جایگزین حبس صادر شده است‌

وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار پرونده از صنایع داشتیم که ۷۰۰ مورد منتهی به سازش شده است، گفت: ۷۰ درصد پرونده صنایع منتهی به سازش بین کارگر و کارفرما شده است.

رئیس دادگستری ساوه با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضا بر کیفیت کار است نه کمیت گفت: کمیته قضائی حمایت از صنایع داشتیم و تاکنون با تشکیل دو جلسه ۱۳ مصوبه انجام و اجرایی شده است.

وی افزود: عمده مشکلات صنایع در خصوص تسهیلات، گمرک و ارز بوده امروز دشمن برای مبارزه با کشور به جای مبارزه نظامی وارد خزانه داری کشورها شده که تعامل ارزی خود را با کشور ما قطع کنند.

شریفی افزود: دستگاه قضا در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر تکریم ارباب رجوع خود را مخاطب مردم دانسته و سعی کرده فراتر از وظیفه خود در راستای امنیت مردم و کشور حرکت کند.

وی با اشاره به عمده جرایم در شهرستان ساوه گفت: توهین، ضرب، تهدید، سرقت، تصادف، افترا، تخریب، موادمخدر و خیانت مهم‌ترین جرایم در این شهرستان هستند.

رئیس دادگستری ساوه تصریح کرد: عمده مشکلات به دلیل جهل از قانون است که این مهم نیاز به آگاه سازی و اقدامات فرهنگی است.

وی با اشاره به تکلیف دستگاه قضا مبنی بر مطالبه گری از مردم و سایر ارگان‌ها است، بیان کرد: قطعاً دستگاه قضا هم باید جوابگو انتظارات مردم باشد و از رسانه‌ها انتظار می‌رود بدون لکنت زبان حرف خود را به دور از توهین، تخریب با نقد سازنده بیان کنند.

شریفی گفت: به منظور کاهش هزینه‌های بیت المال و حفظ جایگاه مردم ابلاغیه الکترونیکی ثنا راه اندازی شد و در حال حاضر ۹۵ درصد ابلاغیه‌ها به صورت الکترونیکی است.

کد خبر 5816443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha