دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی سرود رضوی خبرداد؛

برگزاری کارگاه‌های جانبی و آموزشی گروه‌های سرود کشور

برگزاری کارگاه‌های جانبی و آموزشی گروه‌های سرود کشور

سید مجتبی ذبیحی دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی سرود رضوی از برگزاری کارگاه‌های جانبی و آموزشی در جهت توانمند سازی گروه‌های سرود کشور در چارچوب جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی ذبیحی دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی سرود رضوی از برگزاری کارگاه‌های جانبی و آموزشی در جهت توانمند سازی گروه‌های سرود کشور در چارچوب جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در ادوار گذشته حداکثر ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شد ادامه داد: جشنواره امسال میزبان ۴۳۰ اثر با گستردگی جغرافیایی فوق‌العاده بوده است به این معنا که از روستاها تا مراکز استان‌ها در این جشنواره شرکت کرده‌اند و داوران جشنواره را هماهنگ کردیم و از بین ۴۳۰ اثر ارسالی، ۳۰ گروه سرود با محتوای امام رضا به مراحل پایانی راه پیدا کرده‌اند.

ذبیحی افزود: جشنواره امسال به میزبانی استان گلستان و شهر گرگان در سه بخش رقابتی شامل گروه‌های ۲۵ نفره با سطح و کیفیت بالا، بخش گروه‌های پاتوقی که اجرای خیابانی و میدانی داشته‌اند و بالاخره در بخش همگانی بالغ بر ۱۰۰ نفر و که در حیاط مدارس اتفاق افتاد و با استقبال بیشتری رو به رو شد برگزار خواهد شد.

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی سرود رضوی تاکید کرد: به گروه‌های منتخب بابت تعهدی که داده‌ایم، کلیپی ضبط کرده و در رسانه ملی نمایش خواهیم داد و برای مربیان سالیانه سه دوره آموزشی خواهیم داشت.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های اصلی این دوره از جشنواره امام رضا علیه السلام حضور و دعوت از ۵۰ مربی فعال است؛ مربیانی که آثار و فیلم فرستادند و کیفیت کارشان به مرحله انتخابی نرسید.
او ادامه داد: مربی‌ها نماینده ما در استان هستند که وظیفه ارتقای گروه‌های سرود را به عهده دارند.

ذبیحی افزود: ۲۱ تیرماه اجرای گروهای دختران را خواهیم داشت، و روز بعد در تاریخ ۲۲ اجرای گروه‌های پسران و بیست و سوم نیز اختتامیه جشنواره سرود ملی رضوی برگزار خواهد شد.

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره سرود رضوی درخصوص توجه به محتوا و کیفیت سرودها در این جشنواره گفت: به دلیل سطح بالای جشنواره در بنیاد امام رضا و به طور کلی نام امام رضا علیه السلام گروه‌های خوب کشور شرکت کرده و جشنواره را به رسمیت شناختند.

کد خبر 5819110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha