۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۹:۲۶

حج تمتع ۱۴۰۲ ؛

سه یادگار ارزشمند امام علی النقی(ع) برای شیعیان و پیروانش

سه یادگار ارزشمند امام علی النقی(ع) برای شیعیان و پیروانش

استاد حوزه و دانشگاه در مراسم جشن میلاد امام دهم در مکه گفت: حضرت امام علی النقی(ع) سه یادگار ارزشمند برای پیروانش بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم جشن میلاد امام علی النقی (ع) شامگاه یکشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور حجاج ایرانی در مکه مکرمه برگزار شد.

در مراسمی که در نمازخانه هتل بلدالطیب برگزار شد، ابتدا گروه همخوانی میعاد خوزستان چند تواشیح زیبا و شنیدنی را به مناسبت این میلاد فرخنده اجرا کرد و سپس حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی سخنران بعثه مقام معظم رهبری درباره خصوصیات اخلاقی امام هادی (ع) سخنرانی کرد و در انتها ذاکر اهل بیت حاج عباس حیدرزاده به مولودی خوانی سالروز میلاد امام دهم شیعیان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در سخنان خود نگاهی کوتاه به زندگی این امام فرزانه داشت و در مورد یادگارهایی که آن حضرت برای پیروان و شیعیانش بر جای گذاشته است، گفت: اولین یادگاری ایشان زیارت «جامعه کبیره» است که سراسر آن نشانه توحید و خداپرستی است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دومین یادگار «زیارت غدیر» است. آن حضرت به هنگام سفر از مدینه به سامرا، توقفی هم در نجف داشتند و با حضور در بارگاه منور امیرالمومنین (ع) این زیارت را خواندند که سرشار از آیات قرآن و ذکر خداست.

وی درباره سومین یادگاری از امام دهم شیعیان، گفت: «زیارت اول مظلوم» دیگر یادگار ایشان برای امت مسلمان است که بسیار ارزشمند و دلنشین است.

این استاد حوزه و دانشگاه به خصوصیات دیگر حضرت امام علی النقی (ع) اشاره کرد و افزود: آن حضرت شاگردان فراوانی داشتند که یکی از شاخص ترین آنها حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است و دیگری علی بن مهزیار اهل خوزستان بود که بسیار عاشق امام بود.

کد خبر 5825273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha