۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳

فرماندار زنجان:

ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود 

ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود 

زنجان- فرماندار زنجان گفت: باید  از امروز به فکر تربیت نیروهای جوان جایگزین باشیم و در راستای تحقق شعار سال به دنبال ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و آموزش بود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز خالقی صبح شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان، گفت: دستگاه‌های مرتبط با صنعت و آموزش، نظیر صمت، آموزش فنی و حرفه‌ای، تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به محض آغاز عملیات اجرایی طرح‌های احداث واحدهای صنعتی به فکر پرورش نیروهای زبده باشند.

وی ابراز داشت: باید برنامه ریزی شود تا به هنگام بهره برداری از این واحدها، مشکل کمبود کارشناس فنی نداشته باشیم.

فرماندار زنجان گفت؛ با وجود مهارت آموزی افراد در دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای در اغلب موارد شاهد کمبود نیروی متخصص در صنایع بومی هستیم.

خالقی بر لزوم آتیه نگری ادارات حوزه صنعت و اشتغال در زمینه تأمین نیروی انسانی در صنایع تاکید کرد و گفت: باید نسبت به شناسایی و احصای نیروهای بازنشسته طی سال های آینده برنامه ریزی شود.

وی افزود: باید از امروز به فکر تربیت نیروهای جوان جایگزین باشیم و در راستای تحقق شعار سال جاری به دنبال ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و آموزش بود.

فرماندار زنجان تاکید کرد: برای جلوگیری از مسائلی چون نبود متخصص و نیروهای کاربلد در عرصه صنعت، باید با شتاب بیشتری به سمت هدفمند کردن دوره‌های مهارت آموزی حرکت کنیم.

خالقی ابراز داشت: مهارت آموزی هدفمند و تربیت نیروهای متخصص و متناسب با نیاز تولید و صنعت، حلقه مفقوده این حوزه است.

کد خبر 5830650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha